• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

moeilijk schakelen Zafira B

Hallo

Heb sinds zaterdag een mooie blauw/grijze zafira b in bezit.Hiervoor had ik een laguna grand tour maar die werd een beetje te klein.Op zoek gegaan naar een andere wagen met meer ruimte en kwam bij de opel dealer een leuke Zafira tegen van 2006.Tijdens proefrit vond ik wel dat alles tov de Laguna een stuk zwaarder ging (gas geven,schakelen enzo maar dacht dat is wennen)

Toch zit het me niet helemaal lekker dat de versnelling (voornamelijk terug schakelen van 3 naar 2) het niet lekker soepel gaat.

De auto heeft een km stand van 155000km en heb uiteraard garantie,maar zou graag de ervaring van jullie willen weten of het schakelen inderdaad wennen is of er toch iets aan de hand zou kunnen zijn.Schakelt de Zafira inderdaad wat minder soepel of moet het weinig verschil kunnen uitmaken tussen verschillende auto merken onderling.Dagelijks rijdt ik een VW Transporter en heb daar ook nooit geen problemen gehad met het schakelen.

Deze week moet ik toch even naar de garage voor de apk keuring en de wielen te laten balanceren (stuur begint boven de 130 trillen) en kan dit dan gelijk even vragen (als het in ieder geval soepel zou moeten gaan) anders heeft het weinig zin om hierover te moeten beginnen en moet ik er aan gaan wennen.

Verder een super auto , rijdt behoorlijk rustiger dan de Laguna en de luxe van de fransoos mis ik nauwelijks in de Zafira :D .

Alvast bedankt voor het meedenken

Stephan

Terug
Naar boven