• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Moeilijk starten

Hallo,

Ik heb nu 2,5 jaar een Opel Vectra-b x16xel uit 1998 en zelf heel weinig kennis van auto's.

De laatste maanden wil hij wat moeilijker starten en ik zou graag willen weten wat het is.

Na het omdraaien van de sleutel stottert die en gaat maar tot circa 300 toeren (soms) waarna ik snel wat gas moet bijgeven om hem op toeren te brengen gedurende circa 3 seconden, daarna geen problemen meer.

Het lijkt zich vooral voor te doen als de auto een week niet gereden heeft. Als ik er diezelfde dag nog mee rij of de volgende is er niks aan de hand.

Zelf denk ik aan olie die erin zit, 15w40, wat de vorige eigenaar erin had zitten en ik dus ook bijvul.

Op het forum lees ik dat 10w40 of 5w40 gebruikelijker/beter is.

Heeft iemand een idee wat het probleem kan zijn en wat hieraan te doen valt?

Alvast bedankt!

Zou beginnen met het schoonmaken/reinigen gasklephuis en controleren of de luchtinlaatslangen heel zijn.

Terug
Naar boven