robert1701
Post weinig
Camping Zilvermeer vraagt "geldig keuringsattest van de volledige elektrische installatie" ???
Wie is al eens in de provinciale camping Zilvermeer in Mol (B) gaan kamperen?
Het was 30 jaar geleden al zo, heb ik het toen zelf gezien en nu nog steeds moet je bij provinciale camping Zilvermeer in Mol, een "geldig keuringsattest van de volledige elektrische installatie" van je caravan voorleggen alvorens ze de elektriciteit willen aansluiten.
Zie reglement:
ART. 9.6
De recreant is zelf verantwoordelijk voor het beantwoorden aan
de wettelijke voorschriften van de gas- en elektriciteitsinstallaties
van zijn/haar kampeeruitrusting. Een geldig keuringsattest van
de volledige elektrische installatie dient men te kunnen voorleggen.
Gas-, petroleum-, elektrische- en andere kook- en verwarmingstoestellen
worden derwijze opgesteld dat zij alle veiligheidswaarborgen bieden.
Zij staan op een goed geventileerde plaats en warmtewerende plaat.
Alle gebruikte toestellen moeten origineel zijn en een CE keurmerk dragen.
Toestellen moetenin goede staat van werking verkeren. De gasleidingen
en toestellen moeten beantwoorden aan de vigerende wetgeving.
Een huis moet gekeurd zijn, maar een caravan?
Ik heb eens rond gehoord, maar kan er nergens iets over vinden.
De meesten die ik gesproken heb, zeiden dat de elektriciteit van een caravan gewoonweg niet gekeurd moet worden.
Ook staat er in het reglement dat alle gebruikte toestellen een CE merk moeten dragen.
Ik heb een caravan van 40 jaar oud. Daar hangt geen enkel CE merk op de toestellen natuurlijk.
Een CE label moet staan op zowat alles wat nu verkocht worden in de EU, omdat dit bewijst dat het voldoet aan de huidige Europese normen. Anders mag het niet verkocht worden. Maar een kookfornuis of Elektrisch- of gaskacheltje of zelfs de luchter die in je caravan hangt van lang voor dit CE label uitgevonden was, kan men toch niet verbieden om te gebruiken.
(Een kampeerder van buiten Europa mag dan ook zijn toestellen niet gebruiken of wat?
Heeft iemand van u al ergens zo'n problemen ondervonden?
Zijn er andere campings die zo'n eisen stellen om elektriciteit te krijgen, of is dat enkel bij het "Zilvermeer" in Mol.
Wie is al eens in de provinciale camping Zilvermeer in Mol (B) gaan kamperen?
Het was 30 jaar geleden al zo, heb ik het toen zelf gezien en nu nog steeds moet je bij provinciale camping Zilvermeer in Mol, een "geldig keuringsattest van de volledige elektrische installatie" van je caravan voorleggen alvorens ze de elektriciteit willen aansluiten.
Zie reglement:
ART. 9.6
De recreant is zelf verantwoordelijk voor het beantwoorden aan
de wettelijke voorschriften van de gas- en elektriciteitsinstallaties
van zijn/haar kampeeruitrusting. Een geldig keuringsattest van
de volledige elektrische installatie dient men te kunnen voorleggen.
Gas-, petroleum-, elektrische- en andere kook- en verwarmingstoestellen
worden derwijze opgesteld dat zij alle veiligheidswaarborgen bieden.
Zij staan op een goed geventileerde plaats en warmtewerende plaat.
Alle gebruikte toestellen moeten origineel zijn en een CE keurmerk dragen.
Toestellen moetenin goede staat van werking verkeren. De gasleidingen
en toestellen moeten beantwoorden aan de vigerende wetgeving.
Een huis moet gekeurd zijn, maar een caravan?
Ik heb eens rond gehoord, maar kan er nergens iets over vinden.
De meesten die ik gesproken heb, zeiden dat de elektriciteit van een caravan gewoonweg niet gekeurd moet worden.
Ook staat er in het reglement dat alle gebruikte toestellen een CE merk moeten dragen.
Ik heb een caravan van 40 jaar oud. Daar hangt geen enkel CE merk op de toestellen natuurlijk.
Een CE label moet staan op zowat alles wat nu verkocht worden in de EU, omdat dit bewijst dat het voldoet aan de huidige Europese normen. Anders mag het niet verkocht worden. Maar een kookfornuis of Elektrisch- of gaskacheltje of zelfs de luchter die in je caravan hangt van lang voor dit CE label uitgevonden was, kan men toch niet verbieden om te gebruiken.
(Een kampeerder van buiten Europa mag dan ook zijn toestellen niet gebruiken of wat?
Heeft iemand van u al ergens zo'n problemen ondervonden?
Zijn er andere campings die zo'n eisen stellen om elektriciteit te krijgen, of is dat enkel bij het "Zilvermeer" in Mol.