• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

MONTEURS HIER HELP HELP vectra gts gaat in zijn noodloop

hallo

ik heb een probleem met mijn gts

ik heb een 2.2 dti

als ik onder de 2000 toeren kom in zijn 5

met een en ik trap de gas in dat slaat hij in zijn noodloop

dan moet hij even uit en aan en dan kan ik weer verder

hebben er meer deze problemen met de gts of andere types met deze motor erin

heb bijna alle slangen shit al vernieuwd

ze kunnen het bij de dealer ook niet vinden

wie kan mij verder helpen

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

hallo

ik had zoiets met mijn oude vectra b,toen bleek de katalisator helemaal vol te zitten,zou eens kunnen kijken of dat het is?

gr vectra vlammen

hei dietrich heb net een een trip naar franrijk achter de rug en moet zeggen ik zit ook nog altijd met dat probleem om de haverklap viel ie mij in noodloop en zeker als de auto een heuvel zag :(

Ik vermoed dat er een turboslang gescheurd is.

Dat je lucht verliest ergens.

Op dat moment dat je gas geeft gaat de turbo druk opbouwen en door het luchtlek ziet hij een verschil in de aangezogen hoeveelheid lucht en wat er werkelijk in de motor terechtkomt.

En dat is een reden voor de noodloop.

Even iemand achter het stuur zetten die hem steeds ff van 2000 volgas wegtrapt naar de 5000 rpm. En ondertussen dat die turbo flink aan het blazen is even voelen aan de turboslangen en luisteren en voelen of je hem ergens voelt blazen.

origineel gepost door Laagvlieger

Ik vermoed dat er een turboslang gescheurd is.

Dat je lucht verliest ergens.

Op dat moment dat je gas geeft gaat de turbo druk opbouwen en door het luchtlek ziet hij een verschil in de aangezogen hoeveelheid lucht en wat er werkelijk in de motor terechtkomt.

En dat is een reden voor de noodloop.

Even iemand achter het stuur zetten die hem steeds ff van 2000 volgas wegtrapt naar de 5000 rpm. En ondertussen dat die turbo flink aan het blazen is even voelen aan de turboslangen en luisteren en voelen of je hem ergens voelt blazen.

is al 100 keer bij de dealer geweest

en alle turbo slangen zijn al vernieuwd

dus dat is het probleem niet

het moet ergens anders zitten maar waar

wie heeft er meer ideen

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

Ik had dat met mijn vectra uit 97, was een klep,alleen als ik m opnieuw op contact zette,dan had ik ook mijn vermogen niet terug.Nieuwe klep en nu is het weer zo als het hoort.Maar dat was niet uit te lezen,computer gaf geen fout aan ( dus als die is uitgelezen , dan kan het nog steeds iets anders zijn ). Bij mij deed die het boven 3000 toeren,lampje ging wel uit na opnieuw contact zetten.

Zit links voor , als je voor de auto staat.Hij zit bovenin , weet zo de benaming niet,maar die weten ze hier wel,ik kijk het na voor je.

denk toch als het de egr klep is dat die foutcode uit te lezen is of niet soms ,ik heb ook al van alles geprobeerd en als ik bij de vod kom dan krabben ze zich in hun haren want dan is het chinees voor hun :swear

ja er moet toch een oplossing zijn

zijn vast meer met het probleem

niet alleen wij twee

mijne gaat van de week weer even op bezoek bij een garage

daar was iemand geweest met een zafira ook met dat probleem

daar waren het geloof ik een paar rubbers

ik zal daar van de week eens langs rijden

misschien weten die het

ik weet wel dat het probleem alleen voorkomt als ik iets onder de 3 duizend toeren zit en als hij druk moet opbouwen en als de temperatuur meter richting de 90 graden loopt ik heb wel een turbo drukmeter geplaatst en zie nu wanneer het noodloop proces gaat gebeuren want dan krijg ik een piek over de 20 psi en dan valt de turbo uit.

nu zou ik graag willen weten hoe mijn turbo precies wordt aangestuurd of is het allemaal vacuum shit

origineel gepost door DCAT

ik weet wel dat het probleem alleen voorkomt als ik iets onder de 3 duizend toeren zit en als hij druk moet opbouwen en als de temperatuur meter richting de 90 graden loopt ik heb wel een turbo drukmeter geplaatst en zie nu wanneer het noodloop proces gaat gebeuren want dan krijg ik een piek over de 20 psi en dan valt de turbo uit.

nu zou ik graag willen weten hoe mijn turbo precies wordt aangestuurd of is het allemaal vacuum shit

ja monteurs onder ons help ons hier mee

want het is echt zwaar klote

ik denk zo van monteurs mmmm:sleeping dat ze denken van ga toch naar de vod (betaal maar lekker )maar als ik iets weet over het een en ander dan zet ik het toch ook op het forum we zijn er toch om elkaar te helpen hier daarom wordt er toch een forum opgericht (aan alle zogezegde monteurs wordt wakker en ik heb al genoeg geld uitgegeven aan die vod):swear-offtopic

Niet alle storingen zijn uit te lezen,mischien dat willem hier een antwoord op heeft.Maar hier zitten meer liefhebbers dan monteurs he!!!!

als ik het zo lees lijkt het alsof de wastegate actuator of turboregelklep niet goed wordt aan gestuurd. vervang eerst die vacuumklepjes maar eens, blijft groot probleem bij deze motoren.

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz [/quote]

Hallo,

Ik ben niet zo op de hoogte met diesels, maar het komt vaker voor bij deze 2.2 motoren.

Ik denk dat het de gasklepsensor is, de sensor is niet los te verkrijgen, dus moeten alle verwante delen vervangen worden.

Vervangen op zich, stelt niet zo veel voor.

Zoek maar eens op het Duitse MotorTalk-forum naar drosselkappensensor = gasklepsensor, dan kom je deze problemen meerdere malen tegen.

Moet je natuurlijk wel, een beetje Duits kunnen:);)

Groetjes, Joche

origineel gepost door Opel4all

:hmmz:hmmz:hmmz:hmmz

Hallo,

Ik ben niet zo op de hoogte met diesels, maar het komt vaker voor bij deze 2.2 motoren.

Ik denk dat het de gasklepsensor is, de sensor is niet los te verkrijgen, dus moeten alle verwante delen vervangen worden.

Vervangen op zich, stelt niet zo veel voor.

Zoek maar eens op het Duitse MotorTalk-forum naar drosselkappensensor = gasklepsensor, dan kom je deze problemen meerdere malen tegen.

Moet je natuurlijk wel, een beetje Duits kunnen:);)

Groetjes, Joche

[/quote]

oke dan zal ik daar ook eens gaan kijken

meine deutsch ist nicht ganz super oder

maar ik kan mij wel goed redden daar

gr

dietrich

Terug
Naar boven