• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Monza 2.4

Zo hier even de monza plaatsen

Ik kocht de monza als een non runner

En bleek geen 2.0 tezijn maar 2.4 dus dat is een mee valler maar niet alles was er bij

Nu eerst alles aan de praat krijgen

Foto's van alles komt er aan

zo is de monza aan gekomen en kwam er al gauw achter dat het meer was dan alleen even bedrading aan sluiten :swear

interieur is wel in nieuwstaat en vlekkenloos ook :thumb

zo nu voor de deur

de grootste klus is alles nog weer aan de praat tekrijgen onder de kap maar ben al wel wat op geschoten nu de waterslangen nog

de spoiler vind ik maar niks zou liefs een GSE spoiler willen maar wie weet kom ik er wel eentje tegen :thumb

Vandaag weer wat gedaan

Ontsteking werkent gekregen

Startmotor werkt weer

Benzine leidingen weer op de goede plek aan gesloten

Alleen de motor wilt nog niet aan slaan dus even kijken waar het aan kan liggen

Benzine krijgt hij ook onsteking maar geen bang

Vandaag? De monza heeft een teken van leven gegeven. Ontsteking werkt en met een beetje benzine in de inlaat loopt de motor wel dus nu kijken waar get nu aan ligt waardoor de verstuivers niet willen spuiten

De benzine pomp werkt wel en ook goede druk

Iemand een ideetje ?

Is de toevoer en retour van de benzinegallerij niet (per ongeluk) verwisseld? Dat is een regelmatig voorkomend euvel

bij een motorwissel. Een monza was hier in België niet leverbaar met 2.4, maar wel met 2.2; vandaar...

Succces!

@H-400 wrote:Is de toevoer en retour van de benzinegallerij niet (per ongeluk) verwisseld? Dat is een regelmatig voorkomend euvel

bij een motorwissel. Een monza was hier in België niet leverbaar met 2.4, maar wel met 2.2; vandaar...

Succces!

Ze hebben een rommeltje van gemaakt ben ik achter gekomen

2.0 bekabeling op een 2.4 met 2.2 inlaat en 2.4 gasklephuis dus ik ga kijken of ik een andere inlaat kan vinden die wel zo opkan

Vandaag als het goed is de donor inlaat due word gebruikt voor de injectors en gasklephuis en voor de zekerheid zit er ook een draadboom bij voor als er een draadbreuk in zit bij de monza

Terug
Naar boven