ik ga binnenkort, over een kleine week ook beginnen aan mijn monza. Namelijk een C30SE inbouwen. Nu heb ik dit nog nooit gedaan, ofja...ik heb een C kadett een keer omgebouwd van 1.2 naar 2.0, maar een monza is toch net ff wat andere koek.
ik heb al wat informatie opgezocht met datgene wat veranderd moet worden.
op dit moment heb ik een 3.0E motor met getrag 265
een paar details weet ik nog niet, dus ik vraag ze even allemaal voor de zekerheid, dan kan ik alvast alles voorbereiden en straks hopelijk in 1x doorwerken
-stabi stang 2cm zakken
kan ik hier gewoon alu blokjes voor gebruiken met een gat erin? met getapte draad of niet?
uitlaat verlassen
heb de complete voorpijp van de c30se inclusief kat dus dat moet wel goedkomen, kat ga ik toch achterwege laten
dynamo verplaatsen naar andere kant
ga ik niet doen, ik heb een airco installatie en die wil ik graag behouden, ik zal dus kleine stukjes uit mijn chassisbalk moeten zagen en een beetje moeten verlassen. of volstaan 2 mokerslagen ook?
benzineleidingen verplaatsen
welke maat heb ik precies nodig? 2 stukken van 2 meter, 8mm doorsnee?
kabelboom aanpassen
ik heb de kabelboom van de c30se en het gedeelte van de automaatbak eraf geknipt, kan dat kwaad? heb ik daar nog niets van nodig? heb ik trouwens de computer van handgeschakelde nodig?
vliegwiel/koppeling
custom vliegwiel met koppeling/drukgroep heb ik allemaal al in huis
ben ik nog iets vergeten? wat is trouwens aan te raden, motor met bak en al eruit halen? of kan ik de bak laten zitten en alleen de motor eruit tillen?
ik heb al wat informatie opgezocht met datgene wat veranderd moet worden.
op dit moment heb ik een 3.0E motor met getrag 265
een paar details weet ik nog niet, dus ik vraag ze even allemaal voor de zekerheid, dan kan ik alvast alles voorbereiden en straks hopelijk in 1x doorwerken
-stabi stang 2cm zakken
kan ik hier gewoon alu blokjes voor gebruiken met een gat erin? met getapte draad of niet?
uitlaat verlassen
heb de complete voorpijp van de c30se inclusief kat dus dat moet wel goedkomen, kat ga ik toch achterwege laten
dynamo verplaatsen naar andere kant
ga ik niet doen, ik heb een airco installatie en die wil ik graag behouden, ik zal dus kleine stukjes uit mijn chassisbalk moeten zagen en een beetje moeten verlassen. of volstaan 2 mokerslagen ook?
benzineleidingen verplaatsen
welke maat heb ik precies nodig? 2 stukken van 2 meter, 8mm doorsnee?
kabelboom aanpassen
ik heb de kabelboom van de c30se en het gedeelte van de automaatbak eraf geknipt, kan dat kwaad? heb ik daar nog niets van nodig? heb ik trouwens de computer van handgeschakelde nodig?
vliegwiel/koppeling
custom vliegwiel met koppeling/drukgroep heb ik allemaal al in huis
ben ik nog iets vergeten? wat is trouwens aan te raden, motor met bak en al eruit halen? of kan ik de bak laten zitten en alleen de motor eruit tillen?