• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

monza 24v ombouw

Jigsaw

Post weleens wat
ik ga binnenkort, over een kleine week ook beginnen aan mijn monza. Namelijk een C30SE inbouwen. Nu heb ik dit nog nooit gedaan, ofja...ik heb een C kadett een keer omgebouwd van 1.2 naar 2.0, maar een monza is toch net ff wat andere koek.

ik heb al wat informatie opgezocht met datgene wat veranderd moet worden.

op dit moment heb ik een 3.0E motor met getrag 265

een paar details weet ik nog niet, dus ik vraag ze even allemaal voor de zekerheid, dan kan ik alvast alles voorbereiden en straks hopelijk in 1x doorwerken

-stabi stang 2cm zakken

kan ik hier gewoon alu blokjes voor gebruiken met een gat erin? met getapte draad of niet?

uitlaat verlassen

heb de complete voorpijp van de c30se inclusief kat dus dat moet wel goedkomen, kat ga ik toch achterwege laten

dynamo verplaatsen naar andere kant

ga ik niet doen, ik heb een airco installatie en die wil ik graag behouden, ik zal dus kleine stukjes uit mijn chassisbalk moeten zagen en een beetje moeten verlassen. of volstaan 2 mokerslagen ook?

benzineleidingen verplaatsen

welke maat heb ik precies nodig? 2 stukken van 2 meter, 8mm doorsnee?

kabelboom aanpassen

ik heb de kabelboom van de c30se en het gedeelte van de automaatbak eraf geknipt, kan dat kwaad? heb ik daar nog niets van nodig? heb ik trouwens de computer van handgeschakelde nodig?

vliegwiel/koppeling

custom vliegwiel met koppeling/drukgroep heb ik allemaal al in huis :)

ben ik nog iets vergeten? wat is trouwens aan te raden, motor met bak en al eruit halen? of kan ik de bak laten zitten en alleen de motor eruit tillen?

Terug
Naar boven