• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Monza zonder stabiel draaisnelheid

Hallo allemaal. Sinds inmiddels 5 jaar rijd ik monza. Ook het onderhoud doe ik zelf. Over het algemeen gaat dit goed, echter ik zit nu met een waar ik echt niet meer uit kom.

Vlak voor kerst startte ik 's ochtends mijn Monza zonder problemen. Echter toen ging de motor raar doen.

De draaisnelheid van de motor houd steeds een aantal seconden in en dan gaat hij weer zoals het normaal zal horen lopen voor een paar seconden. Dit blijft zich continue herhalen.

Het maakt hierbij niet uit hoeveel gas er gegeven wordt.

Het is een opel monza 3.0 E A2 uit 1984.

Dit met he L-Jetronic injectiesyteem.

Wat ik allemaal al geprobeerd heb:

- Injectors vervangen voor m'n reserve

- LMM vervangen

- Drukregelaar injectiesysteem vervangen

- Regeleenheid onsteking vervangen (echter nieuwe was stuk)

- Bougiekabels vervangen

- Alle bougies nagekeken op vervuiling en of deze vonken.

- Verdeler/vervroegers nagekeken en gesmeerd

- Vervolgens leek het mij toch meer benzine kwestie en keek of hij voldoende benzine kreeg

en zowaar: na het lostrekken van de benzine opvoer leiding en het handmatig starten

van de benzine pomp op de LMM. Kwam er na een aantal seconden bijna alleen nog maar bubbels uit.

Dus ik dacht nou simpel: benzinepomp in puin gedraaid. (jaar geleden voor oost-europees model)

Nieuwe benzinepomp gehaald. Echter hierna exact het zelfde symptoom, alleen nog maar bubbels.

Spanning nagemeten op pomp. Deze was meer dan 12 V dus ok.

Aanzuigleiding uit tank gehaald, misschien zit het filter in de tank verstopt. Niet verstopt. Aanzuigleiding in wasbak gecontroleerd op dichtheid ook OK.

En nu? Misschien blijft er lucht zitten in pomp? Na het loshalen van de pomp uit zijn beugel, de pomp kwart slag gedraaid en zowaar: hierna een goede stroom benzine.

Alles weer in elkaar gezet. Starten: nogsteeds hetzelfde symptoom van een onregelmatig toerental. Terwijl de benzine goed blijft lopen (dit verschillende keren gecheckt)

Nu lig ik er even uit......

Heeft 1 van jullie nog een idee?

Ook hiervan nog even een filmpje gemaakt voor de duidelijkheid:

[youtube:37s28r3x]

Let niet op het lekke uitlaatspruitstukpakkinkje :angel dit komt snel.

Terug
Naar boven