• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor loopt niet lekker

EddyVectra3.2V6

Post weinig
Beste mensen,

Ik heb mijn Calibra nu een klein half jaartje en eigenlijk vind ik dat de motor niet echt lekker loopt. Ik vergelijk hem maar even met de 3.2V6 in mijn Vectra; die gaat als de brandweer.

Motor start goed en loopt netjes stationair. Bij rustig rijden is er niets aan de hand, maar bij stevig gas geven lijkt de motor wat in te houden en de toeren opbouw gaat niet heel soepel, zeg maar met wat lichte schokken. Laatst trok ik door van 4000 naar 5000 toeren. Ging niet echt van harte en ik zag daarna even een blauwe pluim uit de uitlaat komen die na enkele seconden weer was verdwenen. Schrok even, maar heb de pluim daarna ook niet meer gezien.

Met regelmaat brand het motorlampje, met name bij koude motor, maar bij langer doorrijden gaat hij ook weer uit.

Ik heb de indruk dat er de laatste jaren niet heel veel onderhoud is geweest en, gezien de relatief lage kilometerstand van 166.000 km, zal de auto wel vaak kleine ritjes hebben gemaakt. Voordat ik de auto kocht heeft deze een jaar stilgestaan. Daar worden ze ook niet beter van.

Ik wil er toch iets aan gaan doen. Wie heeft tips in welke richting ik het moet zoeken en hoe ik een en ander kan verbeteren zodat ik weer een lekker soepel draaiend blokje heb.

Terug
Naar boven