Indovidueel
Lid
Sinds kort ben ik in het bezit van een Vectra B uit 2001. Al bij de overname van de vorige eigenaar vertelde deze mij dat de auto soms iets langer nodig had voor hij startte, terwijl de startmotor wel gewoon probleemloos draaide. Nu had ik laatst in een keer het probleem dat na een lange afstand rijden de auto niet meer wilde starten nadat deze even stil had gestaan. Alleen de startmotor ging rond maar de motor wilde niet starten. Na een uur ongeveer startte de motor ineens wel, echter viel deze na een paar honderd meter rijden ineens weer uit en wilde opnieuw niet starten. Toen ik de motorkap open maakte leek de motor wel iets warmer dan normaal, of ik moet me dit verbeeld hebben. Nadat de motor weer was afgekoeld startte hij wel weer, echter durf ik er nu dus absoluut niet meer mee te gaan rijden.
Op internet heb ik wat research gedaan en de brandstofpomp, pomprelais en het ECU worden als mogelijke oorzaken genoemd. Nu zegt iemand uit mijn straat dat hij zelf eerder denkt aan de nokkenassensor.
Iemand die dit probleem herkent of dit ook eerder zelf heeft meegemaakt? Voordat ik ermee naar de garage ga doe ik een poging de vraag eerst hier eens stellen. Ik hoop dat het met de kosten mee gaat vallen, maar vrees er al een beetje voor..
Op internet heb ik wat research gedaan en de brandstofpomp, pomprelais en het ECU worden als mogelijke oorzaken genoemd. Nu zegt iemand uit mijn straat dat hij zelf eerder denkt aan de nokkenassensor.
Iemand die dit probleem herkent of dit ook eerder zelf heeft meegemaakt? Voordat ik ermee naar de garage ga doe ik een poging de vraag eerst hier eens stellen. Ik hoop dat het met de kosten mee gaat vallen, maar vrees er al een beetje voor..