• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor vectra b 2 x16xel wordt max 80 graden

Goeiedaag

Ik heb een probleempje: de motortemperatuur van mn vectra B2 X16XEL wordt maximaal 80 graden. Tijdens stilstand loopt hij heel langzaam op tot 80, maar zo gauw je gaat rijden zakt hij meteen tot de 3 blauwe streepjes.

Als ik dan de verwarming aanzet (ook tijdens het rijden) dan zakt de temperatuur helemaal weg.

Is dit een gevalletje thermostaat kapot? Zo ja, is die makkelijk te vervangen?

Alvast bedankt

De kachel daar is niks mis mee, in Zowel de Combo als de Vectra kan ik vooralsnog standje Sambal kiezen, ook als de meters onder de 80graden blijven door de kou...

vooral de vectra, die is gewoon NIET normaal qua kachel prestatie!!

willem

ik denk thermostaat ja

simpen te vervangen de dikke slang links vooraan (als je voor de auto staat) zit op de thermostaat

Kan ook alleen je temp sersor zijn..

Dit dingetje:

DSCF2394.jpg

Die geeft het niet door aan de Temp meter, die is voor de motorcomuter..

voor de meter is deze:

SensorTempmeterdashboard.jpg

Maar troost je, mijn Combo met X16XE motor komt met dit weer ook niet volledig op temperatuur..

Willem

Vandaag nog gereden met de Omega v6 .......... Buiten -7 , binnen in de auto een heerlijke 21gr , blok een nette 85gr ........

Paar dagen terug mijn thermostaat vervangen. En zelfs deze ochtend bij -10, 3 kilometer en 90 graden.

Ben benieuwd wat het met mijn brandstof verbruik doet. Die was niet best afgelopen week.

@martklanderman wrote:De 1.6jes in de vectra komen nooit lekker op temperatuur. Mijn x16xel met nieuwe thermostaat werd amper 90 graden (meestal 85 ofzo, zelfs met 30 graden in de zomer) en mijn huidige z16xe heeft hetzelfde. Heb ook nog nooit meegemaakt dat de ventilator aan moest slaan bij mijn vectra's.

Misschien is er ergens een thermostaat te koop die pas later open gaat?

Gaat die ook niet halen Mart, want hij gaat maar tot de 88 als die het goed zou doen.

Heb er met mijn 2 X16XEL's nooit last mee gehad...

Bij warm weer gingen ze zeker wel naar de 90 a 95 met binnenstad rijden en snelwegtoeven meestal rond 85/90 graden.

Met files was 100 graden oof geen vreemd iets bij mijn veccies.

Terug
Naar boven