• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motor vragen astra Z17dtj

Hey

Ik had even wat vragen die ik niet direct terug vind.

-In het boekje staat olie : 0w30 5w30 5w40 .. In mijn onderhoudshistoriek ( bij opel dealer) staat dat er altijd 10w40 semi synthetisch in ging. Kan dit kwaad? Of volgende keer overschakelen op iets dunnere olie ( word om de 10 000 km ververst)

Ik vind dat hij bij vriesweer wat hard draait s'morgens

- ik zou in de toekomst zelf onderhoud doen ( ik werk in een Citroën garage dus opel kennis heb ik niet veel) wanneer is de riem aan de beurt? Ik dacht hier te lezen 150K?

En lucht en dieselfilter om de 60K?

Ik las ook dat dit Isuzu motoren zouden zijn? Iemand algemeen beeld van deze motor?

Goed/slecht? Voorlopig enkel egr moeten vervangen.

Bedankt alvast!

Astra 1.7 cdti ecoflex z17dtj 2010

Terug
Naar boven