• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motor zonder naaldlager

GS2.6

Post vaak
Waarom zijn er OHC motoren die geen naaldlager nodig hebben met een handschakelbak?

Ik heb nu 4 motoren gehad, daar zat geen in, alleen zo een hulsje wat ook bij automaat zit.

Dus de prise-as heeft ook geen extra uitstekel hiervoor..

Ik heb bijna een jaar geleden bij m'n D Kadett 1.3n automaat de automaatbak gewisseld tegen een handbak

en ben geen naaldlager tegengekomen, en rij er vandaag de dag nog steeds mee ;)

Bij een automaat zit ook geen naaldlager, ik heb het over iets anders.

Bij deze met schakelbak, zit er standaard geen in, daarom zei ik ook, de prise-as heeft niet dat uitsteekseltje.

Dan hoef ik toch nooit meer een naaldlager te kopen? En al helemaal niet die dure voor de ohv blokken..

Maar dan begrijp ik niet hoe garage's die platen centreren? Gewoon op het oog..

inderdaad.maar het is best wel een gepruts hoor. ik had pas een corsa d met een x14xep motor en 5 bak, maar die hebben ook geen toplagertje. de prise-as is ook maar heel kort.

dus gewoon op het oog erin zetten en dan prutsen met een bak op je schouder ;)

Terug
Naar boven