• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motorlampje gaat branden

als ik met de auto bv naar arnhem of verder rij is er niets aan de hand,maar zodra ik hem uitzet en later verde3r wil gaan rijden gaat na een paar km het motorlampje branden .wie weet wat de oorzaak kan wezen en wat ik er aan kan doen?

het is een astra uit 1998

Kan iemand mij zo een verschil geven tussen OBDII en OpCom uitlezing, dan kan ik eens effe checken wat ik eigenlijk in gebruik heb.

Koop voor 20 euro of zo een blauw doorzichtig OBDII uitlees stekkertje dat wireless werkt via een Android telefoon, of iets vergelijkbaars. Lees daarmee de foutcode uit. En/of reset de foutcode en kijk of hij terug komt. Als dezelfde code terug komt weet je het zeker. Zoek de code op op internet.

met opcom kun je diverse dingen van je auto testen en waardes lezen dat je met een obd2 lezen niet kunt... dus idd wat opeltje17 zegt.. opcom voor 20 a 30 euro kopen.. veel meer waar voor je geld

obd2 leest alleen foutcodes...

opcom leest foutcodes, leest en weergeeft waardes, kan componenten uit testen en componenten activeren

opcom is de naam van de software voor het uitlezen voor op je laptop of computer of een ander apparaat kun je o.a. bestellen op ebay of dx.com (deal extreem)

Wel ik kan meer dan alleen foutcodes uitlezen....maar het aantal sensors is beperkt. Iets tussen de 10 en 20 sensoren zijn volgens de software beschikbaar (uit mijn Zafira A). Componenten testen of activeren gaat niet. Ik gebruik de gratis te downloaden software "Torque" op mijn Adroid telefoon, en heb zo'n klein transparant blauw kastje met bluetooth verbinding dat rechtstreeks op de OBD stekker geplugd kan worden.

Ik denk dus dat ik meer heb dan alleen foutcodes, maar minder dan met echte OpCom kan. Klopt dat?

Kan ik met dezelfde hardware (en bluetooth) ook het OpCom programma op mijn notebook draaien?

opcom is een obd stekker met een usb kabel die je aan je notebook kan pluggen met een verloop stukje van een normale usb naar een mini usb

Terug
Naar boven