• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motormanagement lampje Corsa easytronic 2007

Hallo, ik heb een Opel Corsa Cosmo uit 2007. Met easytronic transmissie, ik rijd alleen in de automaat stand. Onlangs begon ze tijdens het rijden wat te "stoten" en even later ging het motormanagement lampje branden. Naar een dealer garage gebracht. Had te maken met intern olielek. Dit zou gerepareerd zijn (dure reparatie). Maar het probleem is niet weg. Bij wat filerijden wordt bij optrekken het horten en stoten erger (lijkt niet naar 1 te schakelen). Lampje brandt inmiddels ook weer. De auto berekent bereik en dit vergaat 3x zo snel als gereden kilometers. Oftewel na 30km (netjes en rustig) rijden. Is het bereik met 90km verminderd. Auto staat voor donderdag 21 september weer bij dealer in geroosterd. Maar ben bang dat het weer dure reparatie wordt zonder resultaat. Wie kent dit probleem en kan adviseren? Moet ik zelf uit laten lezen, of hoe kan ik foutcode zelf checken? Dank, Yvonne.

Heb algemeen gereageerd, niet direct op reply (nieuw hier). Maar weet niet hoe ik code kan lezen, staat niet op factuur. En wat is ECU?

Voor een dure reparatie, heb je niet een foutcode lijst? Dat vind ik een betje raar.
Wat denk ik nu, dat deze reparatie was niet nodig, dus vraag uw geld terug?
Geen oplossing geen geld of werkt niet zo?

Zelf codes uitlezen = gebruik opcom of kijken als een forum lid dicht bij heeft deze apparaat en kan en wil helpen.

Ben nu dus inderdaad ook bang voor een vage reparatie. Zal morgen bellen (was officiële merk dealer). Ik ben sinds vandaag speciaal hiervoor op dit forum geregistreerd. Weet ook niet wat een opcom is. Ik woon in Amsterdam.

Terug
Naar boven