• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motormanagement lampje

johnhgv

Post weinig
hoi het motormanagement lampje brandde
met vorstig weer nu is de vorst voor bij
en lampje weer uit
wie heeft een idee wat het kan zijn
wou net bij de garage langs
om uit te laten lezen
kunnen nu niks vinden
wie heeft een idee
bedankt alvast
gr john

opcom of tech 2 gebruiken om uit te lezen...
gebruikelijke procedure van een garage is fouten verwijderen en dan opnieuw kijken wat er boven komt aan fouten...
dan komt er idd niks op je scherm te staan..
als je motormanagement lampje brand dan uitlezen zonder de fouten te verwijderen... oude fouten zijn al verwijderd... dus dan zou je nu de no rpm signal fout hebben ( is gebruikelijk als de motor uit staat dus deze negeren..) en de fout die recent is..

mensen van het forum benaderen bij jouw in de buurt met opcom of tech 2.. de dealer kan het ook alleen dat kost 45 euro..

Brandstoffilter vervangen of ontwateren. Afhankelijk van of het een diesel of benzine is. Door de vorst bevriest het vocht in het filter en meet de ECU een drukverschil waardoor het MM lampje gaat branden. Mijn devies, elke 25 duizend het filter vervangen.

Groet jraaf

Mijn MM lampje ging een week geleden branden en doofde na een kilometer. Het MM lampje ging zojuist weer aan op de autoweg. Motor stopte, geen stuurbekrachtiging meer, niks. Na een minuut of 10 startte ie weer en kon ik een paar kilometer doorrijden en ben ik inmiddels veilig thuis aangekomen. Eergisteren nog een paar honderd kilometer gereden zonder problemen. Ik rij hoofdzakelijk kleine afstanden (15 kilometer). Eerder nooit problemen gehad. Moet ik om uit te laten lezen naar de Opel dealer of kan een "gewone" garage dat ook? Het stukje hierboven, over het brandstoffilter, zou dat het misschien kunnen zijn? Ik heb een OPEL CORSA B (73_, 78_, 79_) 1.2 i 16V uit 1999. Ik woon in de gemeente Maasgouw. Is er misschien een forum lid hier in de buurt?

Terug
Naar boven