• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

motorombouw corsa a, waar komt die 2 cm weg??

• Topic starter Topic starter Oly
  • Startdatum Startdatum

Oly

Post weinig
Ik ben nu bezig met het motor ombouw deel van mijn corsa a project. Voor dat ik de neus er weer op zet moet alles pas gemaakt zijn.

Ik heb: een C18NZ onderblok met een F13 in de auto gehangen met een 12mm spacer tussen baksteun en bak en links het originele motorsteun spul. De bout zit links ook aan de uiterst linkse kant in het sleufgat. De krukaspoulie loopt mooi vrij. Verder heb ik de motor exact vlak er in liggen en ook exact recht. Gecontroleerd door het meten vanaf het front en de bovenkant van de langsdragers.

Als ik de steun maak volgens de mal van corsa-nova tuning zit het rechter motorsteunblok 2 cm te hoog ten opzichte van de motor.

Ik las onlangs ook ergens dat met met een kadett motorsteun niet een spacer van 4 maar van 6 cm gebruiken moest.

Waar komt die 2cm weg? Ligt de motor standaard iets achterover gekanteld in de wagen soms?

Ik red me wel door de steun aan te passen maar wil wel weten wat er nou verschilt.

origineel gepost door arjo v d beemt

ik ook, kompleet anders bij mij:angel

kan ik me iets bij voorstellen, met zo'n bromfiets motortje als jij er in hebt:jerry:jerry:jerry

Ik had bij mijn c18nz + f13 in de a corsa geen ding tussen de bak en steun.

Wel had ik een koker van 40 bij 60 boven het motorrubber hangen. (distri zeide)

Op de cnt site staat 40x40, maar dan stond ie daar te hoog.....

Verder heb ik niets veranderd. Alleen de motorsteun zoals op de site. Verder was alles prima.

Deedt het nog best leuk ook die 1800 met korte f13:cool:

Terug
Naar boven