• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorproblemen vectra 2007 1.9cdti

Hoi,

wanneer ik op autosnelweg 120km/h aan het rijden ben en ik zet de cruisecontrol aan, dan begint het dashboard enorm hard te trillen en ik veronderstel de motor dus ook... Dit gebeurt ook niet altijd.

Gisteren is me ook opgevallen dat wanneer ik eens plankgas geef naar 140km/h, de wagen daar inhoudt. Hij begint precies te pruttelen.

Kunnen jullie hierop reageren aub?

alvast bedankt!

Wat je zelf mss al vast kan doen is de boost-sensor ff schoonmaken.

Kunststof kap er af halen, dan zit rechtsachter op het blok de EGRklep. Daarnaast (richting het midden van je blok ) zit een sensor met de stekker omhoog. FF los maken met een torx45 en je zal zien dat die erg smerig is. Maak hem voorzichtig schoon met een doekje en wat wasbenzine oid ( zelf doe ik het meestal met remmenreiniger en een luchtspuitje ) , wel voorzichtig ...het blijft natuurlijk een sensor !!

Opcom of Tech2

Heb een bmw e36 1800 tds gehad kwam op de 140 en viel dan terug in toeren.

Vuldruksensor schoongemaakt en toen kon ie weer naar de 180 :afro

Groet jraaf

Van uit de 6de versnelling met 80 per uur de cruise weer naar 120 laten gaan. Gewoon ff terug schakelen king: Niet harder dan 140....;

Luchtmassameter,

Vacuumslangen lek,

Turbodruksensor.... Etc.

Ik zeg uitlezen.

Groet jraaf

Idd, roetfilter. De 150pk versie.

Zelf uitlezen met welk diagnoseapparaat?

Ik dacht zelf ook al aan luchtmassameter. Turbodruk denk ik zelf niet want trekkracht is nog goed.

P0380 - Algemene fout in voorgloei- systeem

Zou deze foutcode er iets mee te maken kunnen hebben? Heb auto uitgelezen met opcom china clone...

Terug
Naar boven