• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Motorstoringslampje brand

Beste mensen.

Even een vraag mbt het storingslampje in mijn auto.

Sinds gisterenmiddag is het storingslampje zonder opgaaf van reden spontaan gaan branden.

De motor loopt gewoon prima en de auto rijd ook gewoon goed en het verbruik is het zelfde gebleven dus daar valt niets aan op te merken.

Ik heb gistermiddag even de accu-pool los gehaald toen de motor op bedrijfstemperatuur was en toen was het lampje ineens weer uit. kort na deze "reset" procedure merkte ik wel dat het stationair toerental erg fluctueerde ( 900 tot 1300 ) maar dat duurde maar even en het lampje bleef ook uit.

Vanmorgen na een halfuurtje rijden ging het storingslampje weer branden maar de auto rijd gewoon goed.

Heeft er misschien iemand een idee wat het zou kunnen zijn ?? of misschien zijn er veel voorkomende storingen die ik zelf eenvoudig kan controleren en eventueel verhelpen.

Ik ben tot 2006 werkzaam geweest in de autotechniek "eerste monteur" dus enige kennis van zaken is aanwezig.

Enkele wapenfeiten.

Gasklephuis twee maanden geleden helemaal gereinigd.

Map sensor twee maanden geleden gereinigd.

Twee maanden geleden EGR afgedopt met een blind plaatje en de klep zelf functionerend gelaten.

Stekkerverbindingen gecontroleerd.

Massakabel van blok naar chassis vervangen.

Een week geleden de luchtwervelings pijpen uit het luchtfilterhuis verwijderd "via dit forum"

Verder is er nooit iets met mijn auto aan de hand geweest en altijd netjes op tijd zijn onderhoud gehad op de d-riem na maar die staat voor volgende week op de planning.

Autogegevens:

Astra G 1.6 16V

Bouwjaar: 2003

motortype: Z16XE

Km stand: 168000 km

Met vriendelijke groet,

Sander van Dam

Terug
Naar boven