• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Na inbouwen alarm willen koplampen niet uit?

Hoi

Vandaag eindelijk het Defa alarm ingebouwd in de Signum, alles werkt zoals het moet maar heb nu een probleem. Bij het aanzetten van het contact gaan de koplampen aan....de aan/uit knop voor het licht doet niks. Het alarm is via de canbus aangesloten. Ik heb 1 draad moeten aansluiten op de alarmlicht aansturing, 1 op de 12 volt continu spanning, en natuurlijk 1 draad op de CANBUS stekker. Voorts alleen de sirene, interieurradar, glasbreuksensor en motorkap beveiliging op de Defa zelf aangesloten. Iemand een idee behalve een defecte lichtschakelaar? Deze werkte overigens prima voor het inbouwen dus zie eigenlijk geen reden waarom die nu ineens kapot zou zijn... Lijkt wel iets in de canbus??

Graag jullie ideeen hierover!!

Greets, Ron

Yep, contact uit is koplampen uit...

Nog iets vreemds is dat als ik de deur open doe de komplete teller en console verlichting aan gaan, voor het inbouwen waren dat alleen de km stand teller en de boordcomputer die aan gingen. De auto is wel een middag zonder accu geweest aangezien die leeg was door het werken aan het alarmsysteem met de deuren open etc..misschien iets veranderd in de ECU/CANBUS? Ga zo even de opcom eraan hangen en kijken of ik iets kan vinden.

Greets, Ron

Yep, contact uit is koplampen uit...

Nog iets vreemds is dat als ik de deur open doe de komplete teller en console verlichting aan gaan, voor het inbouwen waren dat alleen de km stand teller en de boordcomputer die aan gingen. De auto is wel een middag zonder accu geweest aangezien die leeg was door het werken aan het alarmsysteem met de deuren open etc..misschien iets veranderd in de ECU/CANBUS? Ga zo even de opcom eraan hangen en kijken of ik iets kan vinden.

Greets, Ron

Ok, opgelost! Opcom eraan gehangen en kreeg de foutmeldingen dat er een open stroomkring of overbelasting op de lampenstroomkring was. Stekker aansluiting van de koplampschakelaar gechecked en opnieuw vastgeklikt en klaar was het :D

Leve de opcom!

Greets, Ron

Ok, opgelost! Opcom eraan gehangen en kreeg de foutmeldingen dat er een open stroomkring of overbelasting op de lampenstroomkring was. Stekker aansluiting van de koplampschakelaar gechecked en opnieuw vastgeklikt en klaar was het :D

Leve de opcom!

Greets, Ron

Terug
Naar boven