• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Na stukje trappen rook wolken uit het motor gedeelte

YourivdAar

Post weinig
Ik was net met vrienden even een stukje aan het racen(gebeurt normaal nooit maar goed) en toen ik bij de Mac uit stapte kwam er flinke rook onder de kap vandaan. Zou dit kunnen komen omdat het hele blok vol zit met olie door een lekke kleppen deksel pakking of zou het ook wat anders kunnen zijn. Het kwam links onder het blok vandaan.

Jep, ik doe dat soort dingen als werk ;)

931672987_5_aimC.jpeg

http://taquitooo.hyves.nl/album/52441397/Work/h3gE5vJF/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nja, grote kans als de koppakking lekt of je hebt net olie bijgevuld en wat gemorst (klem los k.v.s. kan ook nog) o.i.d. en er lekt wat op je spruitstuk, kan je ook behoorlijk wat rookontwikkeling krijgen!

Nja, grote kans als de koppakking lekt of je hebt net olie bijgevuld en wat gemorst (klem los k.v.s. kan ook nog) o.i.d. en er lekt wat op je spruitstuk, kan je ook behoorlijk wat rookontwikkeling krijgen!

@dabok wrote:Nja, grote kans als de koppakking lekt of je hebt net olie bijgevuld en wat gemorst (klem los k.v.s. kan ook nog) o.i.d. en er lekt wat op je spruitstuk, kan je ook behoorlijk wat rookontwikkeling krijgen!

Mijn radiator was een keer lek, spoot een lekkere straal op mn uitlaatspruitstuk, heb nog nooit zoveel rook uit een auto gezien. KVS geeft een hele witte zoete rook. Olie meer blauwig en ruikt naar...duh... verbrande olie.

Kijk je blok in daglicht goed na, waar het wat nattig is moet je goed zoeken, begin onder, eindig boven, kijk goed rond de pakkingen (koppakking / kleppendekselpakking), de slangen en dan vooral de uiteinden. Op deze manier zou je het wel moeten vinden.

@dabok wrote:Nja, grote kans als de koppakking lekt of je hebt net olie bijgevuld en wat gemorst (klem los k.v.s. kan ook nog) o.i.d. en er lekt wat op je spruitstuk, kan je ook behoorlijk wat rookontwikkeling krijgen!

Mijn radiator was een keer lek, spoot een lekkere straal op mn uitlaatspruitstuk, heb nog nooit zoveel rook uit een auto gezien. KVS geeft een hele witte zoete rook. Olie meer blauwig en ruikt naar...duh... verbrande olie.

Kijk je blok in daglicht goed na, waar het wat nattig is moet je goed zoeken, begin onder, eindig boven, kijk goed rond de pakkingen (koppakking / kleppendekselpakking), de slangen en dan vooral de uiteinden. Op deze manier zou je het wel moeten vinden.

Ik weet zeker dat het kleppendeksel lekt en denk dat het hierdoor kwam. Heb verder geen last met de temperatuur dus zal het ook niet liggen aan de radiateur. De koppaking lijkt nog goed te zijn. Zaterdag nieuwe kleppendeksel pakking ertussen dus we zullen zien. Bedankt voor de tips. Heeft iemand trouwens ervaring met carbonfolie op de motorkap? Of matzwarte folie over de gehele auto?

Ik weet zeker dat het kleppendeksel lekt en denk dat het hierdoor kwam. Heb verder geen last met de temperatuur dus zal het ook niet liggen aan de radiateur. De koppaking lijkt nog goed te zijn. Zaterdag nieuwe kleppendeksel pakking ertussen dus we zullen zien. Bedankt voor de tips. Heeft iemand trouwens ervaring met carbonfolie op de motorkap? Of matzwarte folie over de gehele auto?

Terug
Naar boven