• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Naar EDS geweest.

origineel gepost door martijn b.

ron,

Welke heb je er nu in?

Hebben ze bij eds dit niet getest dan????

Heb gewoon een setje orginele bougies gehaald. Volgens Ronny voldoen deze prima. Denk probeer dit eerst, zijn de kosten niet.

Ze hebben niets gemerkt bij EDS. De bougie sloeg af en toe door denk ik. Ze zaten er ook nog niet zo lang in, had dit ook aangegeven.

Op de terugweg vanuit EDS na het chippen heb ik wel een keer wat gemerkt. Maar het werd steeds erger nu. Gisteren bleef ie maar stotteren als ik half of vol gas gaf.

Hi Ron,

En hoe gaat het nu???? geen last van een pulserend gevoel bij vol gas? ik bedoel het gevoel van dat de turbodruk enigzins op en neer gaat. Dit was namelijk mijn probleem en dat hebben ze verholpen door het aangepaste leh programma erop te zetten.

Volgens ronny zou ik met de rest van mijn aanpassingen zo rond de 250 pk met 410 nm moeten zitten ....zo'n beetje als jouw cijfers.

Heb wel de sportknop laten installeren..een echt aanrader hoor!

Grtz,

Martijn

Ik ga over op Bosch F5DP0R bougies... ervaar soortgelijke problemen op het moment. Heb ook die Iridiums erin, die gaan er dus mooi weer uit..

Auto trok toen ik van vmax kwam in 1 ruk van 120 naar 200+... als ik nu bij 120 vol gas trap aarzelt ie een paar keer. En dat was niet.

Maaruh hoelang moeten een paar goede bougies meegaan dan ?

Heb zelf NGK Iridium IX en werk tot nu toe probleemloos (266pk 428nm)

Hoelang heb je de Iridiums gebruikt Baas J ?

EDS heeft mij gezegd originele zijn de beste. met bv mijn ngk gaat het de ene keer wel goed en de andere niet.

bij mij wel goed nog.....maar ja zijn ook pas 10.000 km mee gereden.

origineel gepost door martijn b.

Hi Ron,

En hoe gaat het nu???? geen last van een pulserend gevoel bij vol gas? ik bedoel het gevoel van dat de turbodruk enigzins op en neer gaat. Dit was namelijk mijn probleem en dat hebben ze verholpen door het aangepaste leh programma erop te zetten.

Volgens ronny zou ik met de rest van mijn aanpassingen zo rond de 250 pk met 410 nm moeten zitten ....zo'n beetje als jouw cijfers.

Heb wel de sportknop laten installeren..een echt aanrader hoor!

Grtz,

Martijn

Is helemaal goed nu Martijn, loopt super. Geen schokken meer. Loopt mooie vloeiend door nu. :thumbup :thumbup

Sportknop moet ik ook nog een keer doen, zelfde als een grotere lichtinlaat en van de winter komt er een Miltek uitlaatsysteem onder, met voorkatvervanger.

En Ronny van EDS zei ook tegen mij de orginele bougies voldoen prima. Gaat er toch weer 1 kapot, dan zie ik dan wel.

Deze blokken hebben standaard al snel de bougies kapot zag ik, interval volgens boekje 30.000 km of 2 jaar.

Dus met wat meer pktjes zullen ze nog wel wat sneller de geest geven.

Hey,

Ik ervaar wederom hetzelfde op het moment.

Heb de Ngk's erin zitten, denk nu 2500 km, ongeveer 1 maand. Ondertussen wel veel gebeurd met de auto. Nieuwe turbo(leh) Remap erop en afgelopen dinsdag een powerrohr en Direct air intake met grotere aanzuigbuis. Eerste dag liep hij fantastisch, en nu weer huilen met de pet op.....

Is ook geen pijl op te trekken, de ene keer trekt hij super bij half gas, komt de turbo mooi erin.... en de volgende keer heb je nog minder vermogen bij vol gas......

Bij 2700 rpm een enorme dip/hik, waar normaal de turbo super inkwam, en absoluut niet vloeiend doorlopen in laag toerental, hikken stoten bokken enz enz geen lampje aan...

Ook bij vol vermogen 4500 rpm soms echt inhouden, lijkt lopen op 3cil te zijn......

Ga maandag eerst even originele halen, en dan zien we wel weer verder. Heb net 85 euro afgetikt voor die KUT NGK'S dus wil nu eerst zekerheid hebben voordat de Bosch 5FDP0R's erin gaan.

Mijn probleem klinkt iig als een Bougie probleem. En altijd in het weekend he???

Heb vandaag originele pitten gehaald :thumbup

Eens kijken hoelang die het volhouden, hij loopt er iig stukken beter op....

KUT Ngk's...

85 euries............. 1 maand weg.... Blofffffff verdampt.. (zou het door de droogte komen??) :wtf

Zal ff kmstand vermelden...

144629 km op die stand zijn ze erin gegaan....

mooi resultaat,en dat met de LET turbo :thumbup

die ngk's waren bij mij ook weggegooid geld :fy1

kleine 5000 km waren ze op!

Terug
Naar boven