• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Naar rechts trekken Astra F '93

Dag mensen,

Ik heb een probleem met mijn Astra uit '93, waar de garage ook niet echt uit komt. Voor dat ik hem wederom heen stuur voor een grote dure "check" wou ik toch de mening van jullie peilen.

De auto trekt namelijk naar rechts tijdens het rijden. Dit gebeurt constant. Bij normaal rijgedrag op een vlakke weg bij verschillende snelheden is er geen verschil in sterkte. Het wordt versterkt als je hem op de staart trapt. Bij remmen niet merkbaar.

Bij het rijden over een oneven wegdek of over hobbels krijgt de auto een zweverig gevoel, waarbij hij graag naar rechts wil.

Verder is bij het rijden een hoorbare trilling aan de voorkant (vermoedelijk rechts). Dit voel je niet in het stuur. Net of een wiel wiebelt.

De historie:

Hij heeft altijd al (2005 tot januari dit jaar) in zeer minieme mate naar rechts getrokken.

Eind januari zijn er nieuwe banden op gekomen, en zijn de wielrem cylinders achter vervangen vanwege slecht remmen.

Sinds de nieuwe banden is het dus erger geworden.

Daarom heb ik hem een week na het verwisselen laten uitlijnen. Dit was keurig, er zijn minieme afwijkingen, maar binnen de norm. De monteur gaf wel aan dat mogelijk die kleine verschillen wel kunnen bijdragen aan een lichte afwijking. Ook de bekende bandenwisseltruuk maakte geen verschil.

Echter het probleem is er dus nog steeds. Ik heb wel "gegoogled" en dan kom je veelal uit op spoorstangen, fuseekogels/rubbers of draagarm uit.

Een kleine kanttekening: De auto heeft een half jaar geleden wel met de linkerachterband tegen een boompje gezeten (te krappe bocht naar links op een parkeerplaats in het donker waar dus een boompje stond...) echter dit heeft geen invloed op het rijgedrag gehad tot het vervangen van de banden.

Bedankt alvast!

Terug
Naar boven