• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Net bijna KO geslagen door 5e deur astra H

Dare

Post weinig
Volgens mij zijn de gasveren van mijn opel astra H station niet helemaal top meer. De 5e deur gaat niet lekker omhoog en valt spontaan naar beneden. Vanmorgen knalde de deur keihard op mijn rug.

Is het duur om deze te vervangen, is er ook imitatie van te koop en is er een manier om te zien of er 1 of 2 gasveren vervangen moeten worden???

Altijd tegelijk vervangen... als er 1 slecht is dan is de ander dat ook anders vervang je nu 1 en is die ander ook slecht en komt vrijwel al het gewicht op de nieuwe waardoor deze ook weer snel kapot zal gaan.

Veel automateriaal groothandels zoals otogros/veam/brezan verkopen ook universeel die je op maat kan bestellen.

Dat komt door de lage buitendemperatuur, dan krimpt het gas. Als het weer beter wordt zal je er geen last van hebben. :thumbup

Hey Bjorn, bedankt voor de ebay tip , ik had geen idee hoe die dingen heten in het duits.. Gelijk een set besteld voor 41 euro inclusief verzenden!

Terug
Naar boven