• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw hier

Hey,

Al sinds 2004 eigenaar van een goudkleurige manta B1-cc 1.9 uit 1978 (in showroomstaat :)), maar eigenlijk nooit gedacht aan het forum... tot nu!

Ff korte info; ben Robin, 37 en kom uit Borne. Naast de manta -die ik sinds 3 jaar enkel en alleen nog gebruik als hobby-auto voor in de zomer- heb ik voor het dagelijks vervoer ook nog een mustang 3.8 v6 uit 1996.

Terug naar de manta;

Deze heb ik dus in 2004 bij een oldtimerbedrijf in Wolvega gekocht (Gerard Kramer klassiekers). Ik ben de 2e eigenaar. Auto komt oorspronkelijk uit Belgie. Nadat ik 4 jaar door weer en wind (probleemloos op een kapotte hoofdremcilinder na) met de manta gereden had kwamen de eerste blaasjes etc op de voorschermen, en begon ik het dagelijks rijden toch wel erg jammer voor de auto te vinden.... Vervolgens nieuwe schermen erop, laten spuiten, gelijk andere kleine ergernissen laten bijwerken en de auto mooi in de garage gezet!

De reden om nu lid te worden is eigenlijk dat het mij wel leuk lijkt meer 'mantafreaks' te leren kennen, en gezien het feit dat ik totaal a-technisch ben info bemachtigen :thumb

Had morgen ook graag naar de overijsselrit (m'n eerste clubmeeting-rit) willen gaan, maar afgelopen week heeft de benzinetank het helaas begeven. Kwam erachter nadat ik de tank had volgegooid en het ineens enorm begon te stinken in de garage. Klein gaatje bovenin de tank bleek de veroorzaker. Nu dus druk op zoek naar een andere tank. Weet inmiddels al wel dat de tank van een manta coupe in ieder geval niet past haha

Waarschijnlijk heb ik via marktplaats nu iemand gevonden die mij aan een goede cc-tank helpen kan... dus duimen maar!

Terug
Naar boven