• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuw hier

beste forum leden

mijn naam is maarten ben 29 jaar en kom uit t gooi

ben nieuw hier op het forum

heb afgelopen een week een corsa c 1.2 bj 2002 gekocht met motorschade

de vorige eigenaar hoorde iets tikken toen is de motor afgeslagen en loopt niet meer

heb gister compressie test gedaan en helemaal geen compressie meer op alle 4 de cilinders

dus waarschijnlek kromme kleppen

ben net begonnen met het demonteren van de kop

zal jullie op de hoogte houden door middel van het plaatsen van fotos

dankje

vandaag bijna klaar met het demonteren van de kop

morgen alleen nog linker motorsteun los en dan de waterpomp er af en dan kan de kop er af

wel heb ik al gezien dat de bout die het tandwiel op de nokas vast houden van binnen gebroken is van de bovenliggende nokas dus de inlaat nokas

dat zal waarschijnlek ook wel verklaren dat ie stuk gelopen is

zo staat ie er nu dus bij :)

Foto550-LI7BWICM.jpg

dankje

moet wel goed komen

heb nu de volgende onderdelen besteld :

- koppakking

- ketting set

- uitlaat spruitstuk pakking

- bougies

- olie + filter

- lucht filter

- pakking tussen de zijdeksel van de motor

- kleppen deksel pakking

hoop dat ik nix vergeten ben :P

Beste Maarten

Ik mis de kopbouten in je lijstje, misschien overbodig maar voor de zekerheid post ik het je toch even.

Ik weet niet zeker of ze je bij jouw motor kunt hergebruiken of dat het rekbouten voor eenmalig gebruik zijn, maar daar kan een medeliefhebber hier waarschijnlijk wel antwoord op geven. :wors

grtsz van Corsaliefhebber king:

en ohja voor ik het vergeet nieuwe klepsteelrubbers zullen denk ik ook geen kwaad kunnen als je de kop toch los hebt liggen, dit zijn dan in verhouding de kosten ook niet :D

ik heb me laten vertellen dat de kopbouten niet vervangen hoeven te worden omdat de motor niet heet gelopen is ??

en wat zijn die klepsteel rubbers precies ? ik heb al een compleet goede kop dus ik denk dat dat wel goed is ...

Terug
Naar boven