• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw interieur voor mijn E kadett

Vinci

Woont hier bijna
Ben al een tijdje aan het kijken naar een net interieur voor mijn E kadett, maar vind eigenlijk niks meer wat origineel is wat echt nog fatsoenlijk is. Ik wil het allemaal gewoon strak en netjes en nu zag ik wel mooie interieurtjes te koop voor bijv. Astra G en Omega enz. Maar wat past er in of is er in passend te maken?

Iemand ervaring mee?

Wil dan meteen voor superdeluxe gaan als het kan, een deelbare achterbank, liefst met uitklapbare middenleuning, ook leuk van die vakken achterop de voorstoelen voor tijdschriften, hoogte verstelling links en rechts enz enz...

Ik ben er niet vies van wat extra scharnieren op de chassis te moeten lassen voor die deelbare achterbank. En evt. het klikmechanisme bovenin aan te moeten passen op het chassis. (als dat ook nodig is...)

Maar de stoffering aanpassen lijkt me niet zo handig, dus als de gehele breedte er al niet in past houdt het wel op natuurlijk....

Dan de deurpanelen, die knap ik zelf wel op, het gaat me in de eerste plaats om de voorstoelen en achterbank.

de stoelen en achterbank zijn op een andere manier bevestigd.

van de voorstoelen zal je de slede moeten om lassen.

en voor de achterbank de bevestigingen van de astra g in de kadett lassen.

als de rugleuning van de achterbank boven in niet goed vast klikt doet de midelste gordel het niet.

de pasvorm van de achterbank weet ik niet. de deurpanelen pasen zeker niet.

dus krijg je andere kleur deurpanelen. dan kun je nog een extra achterbank halen en die bekleding op de deur panelen maken.

ik heb nog wel een wit sky leren interieur voor een e kadett en een cdx en een sport interieur van een astra g station of een recaro edition interieur van een golf 3 gti liggen

komen passen in groningen is geen probleem

de stoelen en achterbank zijn op een andere manier bevestigd.

van de voorstoelen zal je de slede moeten om lassen.

en voor de achterbank de bevestigingen van de astra g in de kadett lassen.

als de rugleuning van de achterbank boven in niet goed vast klikt doet de midelste gordel het niet.

de pasvorm van de achterbank weet ik niet. de deurpanelen pasen zeker niet.

dus krijg je andere kleur deurpanelen. dan kun je nog een extra achterbank halen en die bekleding op de deur panelen maken.

ik heb nog wel een wit sky leren interieur voor een e kadett en een cdx en een sport interieur van een astra g station of een recaro edition interieur van een golf 3 gti liggen

komen passen in groningen is geen probleem

ik heb de achterbank van de astra g station in de kadett gepast.

de zitting past veel beter als verwacht. doordat de achterbank deelbaar is heeft hij 4 bevestigings punten en de kadett heeft maar 2 maar de buiteste punten passen zo op die van de kadett:hmmz

de rug leuning past een stuk minder hij is te breed en de bevestiging in het midden valt over het reserve wiel maar dat is wel aan te passen.

je zult de bevestigingen van een astra g nodig hebben links en rechts onder en boven en die in de kadett lassen.

Uploaded with ImageShack.us

ik heb de achterbank van de astra g station in de kadett gepast.

de zitting past veel beter als verwacht. doordat de achterbank deelbaar is heeft hij 4 bevestigings punten en de kadett heeft maar 2 maar de buiteste punten passen zo op die van de kadett:hmmz

de rug leuning past een stuk minder hij is te breed en de bevestiging in het midden valt over het reserve wiel maar dat is wel aan te passen.

je zult de bevestigingen van een astra g nodig hebben links en rechts onder en boven en die in de kadett lassen.

Uploaded with ImageShack.us

Hey super om het even zo te laten zien!!:thumbup Ook handig voor anderen die dit willen doen!:wors:wors

Ok, dus de rugleuning is aan de onderkant zo te zien wat te breed.... Is misschien wel te doen door de wielkasten wat in te kloppen.... Of de leuning wat aan te passen....

Maar die scharnieren passen er zo op, moeten er alleen even twee bij en klaar!:thumbup

Die scharnieren bij het reservewiel deel maak ik me absoluut geen zorgen om. Ik heb een zetbank, genoeg plaatwerk, een MIG en TIG lasapparaat, een aantal kolom boormachines, buizen buigers, slijpbanden, plasmasnijder, puntlasapparaat....noem maar op....

Hoe zit het eigenlijk met de vergrendeling bovenaan van de rugleuning? Is dat vergelijkbaar met de Kadett, of is het hang en sluitwerk wezenlijk anders?

En dan het scharnierpunt voor de rugleuning? Hoe ziet dat er uit?

Nogmaals geweldige foto's!

Hey super om het even zo te laten zien!!:thumbup Ook handig voor anderen die dit willen doen!:wors:wors

Ok, dus de rugleuning is aan de onderkant zo te zien wat te breed.... Is misschien wel te doen door de wielkasten wat in te kloppen.... Of de leuning wat aan te passen....

Maar die scharnieren passen er zo op, moeten er alleen even twee bij en klaar!:thumbup

Die scharnieren bij het reservewiel deel maak ik me absoluut geen zorgen om. Ik heb een zetbank, genoeg plaatwerk, een MIG en TIG lasapparaat, een aantal kolom boormachines, buizen buigers, slijpbanden, plasmasnijder, puntlasapparaat....noem maar op....

Hoe zit het eigenlijk met de vergrendeling bovenaan van de rugleuning? Is dat vergelijkbaar met de Kadett, of is het hang en sluitwerk wezenlijk anders?

En dan het scharnierpunt voor de rugleuning? Hoe ziet dat er uit?

Nogmaals geweldige foto's!

het schanierpunt van de rugleuning is op laatste foto goet te zien. de buitenste zijn gelijk als bij de kadett maar net iets breder. ik denk dat de sleuf iets breder maken genoeg is. de bovenste punten zijn totaal anders.

het schanierpunt van de rugleuning is op laatste foto goet te zien. de buitenste zijn gelijk als bij de kadett maar net iets breder. ik denk dat de sleuf iets breder maken genoeg is. de bovenste punten zijn totaal anders.

sander niet alle e kadetts hebben maar 2 bevestigings punten

mijne heeft er 4

is net of er orgineel al deelbaar in zit of niet

maar staat wel stoer moet k zeggen

sander niet alle e kadetts hebben maar 2 bevestigings punten

mijne heeft er 4

maar staat wel stoer moet k zeggen

Ja, je ziet inderdaad soms ook deelbare banken uit Kadetts aangeboden op MP....

Maar die twee beugeltjes er op lassen is zo gepiept hoor.:)

Maar die rugleuning moet er met wat creativiteit ook wel in te krijgen zijn toch? Als hij al tussen de wielkasten in past dan is dat al interessant, het is pas echt vervelend als dat al te smal is...

Als ik het zo zie is het misschien ook wel een idee om die leuning ietsjes hoger te plaatsen, dan zit je met de wielkast tussenbreedte ook al wat gunstiger misschien.

Ja, je ziet inderdaad soms ook deelbare banken uit Kadetts aangeboden op MP....

Maar die twee beugeltjes er op lassen is zo gepiept hoor.:)

Maar die rugleuning moet er met wat creativiteit ook wel in te krijgen zijn toch? Als hij al tussen de wielkasten in past dan is dat al interessant, het is pas echt vervelend als dat al te smal is...

Als ik het zo zie is het misschien ook wel een idee om die leuning ietsjes hoger te plaatsen, dan zit je met de wielkast tussenbreedte ook al wat gunstiger misschien.

[rquote=1875174&tid=143001&author=jblfreak]sander niet alle e kadetts hebben maar 2 bevestigings punten

mijne heeft er 4

maar staat wel stoer moet k zeggen [/rquote]

klopt idd, als ie origineel een deelbare had dan heeft ie 4 punten..

[rquote=1875174&tid=143001&author=jblfreak]sander niet alle e kadetts hebben maar 2 bevestigings punten

mijne heeft er 4

maar staat wel stoer moet k zeggen [/rquote]

klopt idd, als ie origineel een deelbare had dan heeft ie 4 punten..

Terug
Naar boven