• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuw project HKS Super SQV3 op 1.9CDTI

afterburner27

Post vaak
Zo, eindelijk alle info bij elkaar.

Ga op m'n Vec 1.9CDTI een Super SQV3 van HKS monteren.

Blowoff valve heeft de mooiste sound , samen met die van blitz. En voorkomt turbo surge.

Om dit te kunnen realiseren, een electronische oplossing moeten bedenken.

Bij mathijssen worden kits verkocht, die reageren op snel wisselend TPS signaal. Dit circuit schakeld een externe solonoid die ergens aan een vacuum leiding is gemonteerd.

Echter lijkt het blowoff geluid van de bailey motorsport BOV helemaal nergens op. Tenminste dat vind ik:(

Daarom gekozen voor de HKS BOV

Nieuwe HKS SSQV3 is onderweg, onderdelen voor Throttle positioning timer zijn besteld.

Rest alleen nog de vacuum solonoid, en wat slangenwerk.

Verdere info en pics later on!

HKS-SSQV3.jpg

Waarom zou je dat willen?? Is echt alleen maar voor de show. :hmmz

Ik ken een gepimpte vw-bus hier die het ook heeft ... en het staat zo DOM als ie weg rijdt !!

Aan mij is dit niet besteed ! :sleeping Sorry !

Waarom zou je dat willen?? Is echt alleen maar voor de show. :hmmz

Ik ken een gepimpte vw-bus hier die het ook heeft ... en het staat zo DOM als ie weg rijdt !!

Aan mij is dit niet besteed ! :sleeping Sorry !

ieder zijn mening hierover...ik vind het een gaaf geluid.

Of het nou een benzine of een diesel is, voor beide leverd het geen power op.

Maar je turbo leeft er wel langer van...ook bij de 1.9 CDTI hoor je hem af en toe flutteren..en dat is niet goed goed voor je turbo..

En daarbij is je trubo reactie beter bij het overschakelen!!

Dus het is niet alleen maar voor het geluid wat deze HKS blowoff produceerd.

Lees dit verhaal maar eens:

Linky

Als het allemaal geen nut heeft verkoopt Mathijssen zoiets niet...

ieder zijn mening hierover...ik vind het een gaaf geluid.

Of het nou een benzine of een diesel is, voor beide leverd het geen power op.

Maar je turbo leeft er wel langer van...ook bij de 1.9 CDTI hoor je hem af en toe flutteren..en dat is niet goed goed voor je turbo..

En daarbij is je trubo reactie beter bij het overschakelen!!

Dus het is niet alleen maar voor het geluid wat deze HKS blowoff produceerd.

Lees dit verhaal maar eens:

Linky

Als het allemaal geen nut heeft verkoopt Mathijssen zoiets niet...

Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.

En ook al zou je turbo er wel langer door meegaan... ( wordt geadviseerd om bij rustig rijden hem uitte schakelen , dus moet je steeds gaan racen ! ) Dan is 300 euro voor diet stukje techniek al een goede stap in de richting van een nieuwe turbo !

Ieder zijn meug ! :angel

Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.

En ook al zou je turbo er wel langer door meegaan... ( wordt geadviseerd om bij rustig rijden hem uitte schakelen , dus moet je steeds gaan racen ! ) Dan is 300 euro voor diet stukje techniek al een goede stap in de richting van een nieuwe turbo !

Ieder zijn meug ! :angel

[rquote=1867260&tid=142573&author=speaker]Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.

Ieder zijn meug ! :angel[/rquote]

Ten eerste , leverd het bij een benzine en diesel beide geen vermogen op. Blowoff mythbusted door een amerikaanse tuner. Het voordeel is alleen snellere throttle response.

En het voorkomen van turbo surge

En ten tweede, ik heb niks besteld bij mathijssen, dit setje gaat mij 70 euro kosten en geen 300. (dus voor mij een leuke update)

En ten derde, het is ook een beetje voor de show, maar dan vraag ik me af als je dat niks vind waarom je dan 18"velgen koopt een irmscher gril, en dikke uitlaten. Is dat geen show dan?? Nee dat koop je omdat het wat opleverd...duh

Je ziet er zelf ook niks van als je er in rijd... is ook alleen maar om de aandacht te trekken. Nou in dat rijtje staat ook de blowoff bij..

Wil je iest functioneels, moet je een bigbrake kit kopen, en een schroefset van Koni dan heb je tenminste goede remmen en een wegligging...:P

[rquote=1867260&tid=142573&author=speaker]Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.

Ten eerste , leverd het bij een benzine en diesel beide geen vermogen op. Blowoff mythbusted door een amerikaanse tuner. Het voordeel is alleen snellere throttle response.

En ten tweede, ik heb niks besteld bij mathijssen, dit setje gaat mij 70 euro kosten en geen 300. (dus voor mij een leuke update)

En ten derde, het is ook een beetje voor de show, maar dan vraag ik me af als je dat niks vind waarom je dan 18"velgen koopt een irmscher gril, en dikke uitlaten. Is dat geen show dan?? Nee dat koop je omdat het wat opleverd...duh

Je ziet er zelf ook niks van als je er in rijd... is ook alleen maar om de aandacht te trekken. Nou in dat rijtje staat ook de blowoff bij..

Wil je iest functioneels, moet je een bigbrake kit kopen, en een schroefset van Koni dan heb je tenminste goede remmen en een wegligging...:P

En als je er niks aan vind mag dat ook gezegd worden.

Zodra je hier iets post kan je dat verwachten.

Maar doe wat je zelf wil,het is jouw auto.

En als je er niks aan vind mag dat ook gezegd worden.

Zodra je hier iets post kan je dat verwachten.

Maar doe wat je zelf wil,het is jouw auto.

[rquote=1867271&tid=142573&author=afterburner27][rquote=1867260&tid=142573&author=speaker]Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.

Wil je iest functioneels, moet je een bigbrake kit kopen, en een schroefset van Koni dan heb je tenminste goede remmen en een wegligging...:P[/rquote]

Heb jij grote tenen????

[rquote=1867271&tid=142573&author=afterburner27][rquote=1867260&tid=142573&author=speaker]Lees andere stukjes maar eens, en dan niet van een verkoper !! Een blow-off is bij een diesel alleen maar voor het geluidje.

Wil je iest functioneels, moet je een bigbrake kit kopen, en een schroefset van Koni dan heb je tenminste goede remmen en een wegligging...:P[/rquote]

Heb jij grote tenen????

Ten eerste: ieder z'n ding.

Ten tweede: ieder z'n mening.

Ten derde: heb respect voor elkaar en ieder z'n auto.

Terug
Naar boven