slenderbender
Lid
Wil mijn oudere Zafira uit 2000, welke prima rijd en nog geen 60dznd km op de teller heeft voorzien van een nieuw onderstel, lees verlagen + nieuwe banden en velgen.
Nu, we leven in België, dus oik vermoed dat er bepaalde restricties zijn.
Om te beginnen, op mijn attest staat 195/65 15 , snelheidsindex schiet me niet te binnen.
Rekening houdende met de schouwing, mag ik bvb 18 duims leggen en 205 of 225/55?
Waar kan ik berekenen tot hoeveel duim ik kan plaatsen en welke bandenformaat?
Zou enkel met deze verandering de carosserie nauwer aansluiten met de banden, of moet daarvoor ook andere vering geplaatst worden, indien zo, naar wat soort type vering ga ik dan op zoek, en met wat rekening houden?
Stel dat het allemaal niet reglementair is, hoe doen jullie dat dan?
Het hele jaar door rijden met andere velgen en banden en origineel setje er terug op als er naar TC moet gegaan worden?
Maar wat als er een ongeval bij komt kijken?
Nu, we leven in België, dus oik vermoed dat er bepaalde restricties zijn.
Om te beginnen, op mijn attest staat 195/65 15 , snelheidsindex schiet me niet te binnen.
Rekening houdende met de schouwing, mag ik bvb 18 duims leggen en 205 of 225/55?
Waar kan ik berekenen tot hoeveel duim ik kan plaatsen en welke bandenformaat?
Zou enkel met deze verandering de carosserie nauwer aansluiten met de banden, of moet daarvoor ook andere vering geplaatst worden, indien zo, naar wat soort type vering ga ik dan op zoek, en met wat rekening houden?
Stel dat het allemaal niet reglementair is, hoe doen jullie dat dan?
Het hele jaar door rijden met andere velgen en banden en origineel setje er terug op als er naar TC moet gegaan worden?
Maar wat als er een ongeval bij komt kijken?