• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe aanwinst.

drakos

Post weinig
beste forumleden,

ik ben michel ben alweer een paar jaar in het bezit van diverse calli's. aangezien ik het tijd vond voor een oltimer (project) stel ik me hier op dit gedeelte ook maar even voor.

het is geworden een c kadett sedan 1.2n

auto ligt helemaal in onderdelen maar is naar zeggen redelijk compleet en niet heel erg rot ( vooral vaste plekken, wielranden en voorfront)

planning is een voledige restauratie waarna ik hem hooglans zwart laat spuiten met veel chromen details. lederen interieur en flink opgefokt 1.2 blok (uitboren,grotere kleppen,flowen, dubbelle carb,afgedraaid vliegwiel etc. etc.)

verder breng ik alles terug naar orginele showroomstaat.

zal hier op het forum de tussenstanden bijhouden, maar heb geen deadline en zal dus zeker een jaar in beslag gaan nemen.

hier de eerste foto's

ja, zowel de volvo als de kadett zijn doorgezakt :lol:

Foto-P4U68J7L-D.jpg

meteen de verschrikkelijke 1 van de deur af getrokken ( plus nog stuk of 5 andere stickers ) 😉

Foto-7HSBFLUJ-D.jpg

hier de verklaring van de doorgezakte kadett, de volvo heeft nogsteeds geen excuus verzonnen :lol:

Foto-OPLPXT6G-D.jpg

basis lijkt hard inderdaad maar je weet maar nooit hoe hij eruit ziet als ie bij de straler vandaan komt.

dacht ook een goede calibra te hebben gekocht maar was uiteindelijk 2 volle dagen laswerk kwijt om hem alleen maar door de apk te krijgen. (moet 2/3 nog overdoen zodat het echt netjes is, had toen wel deadline )

sevenum ga ik met beide auto's niet redden vrees ik. mijn calibra heeft een onverklaarbaar trillingsprobleem waardoor ik de snelweg zoveel mogelijk vermijd. en om daar nou aan te komen met de fiat 500 van mn vriendin is ook zo wat :-P.

maar ik ga me best doen om calli te repareren voor die tijd ;)

basis lijkt hard inderdaad maar je weet maar nooit hoe hij eruit ziet als ie bij de straler vandaan komt.

dacht ook een goede calibra te hebben gekocht maar was uiteindelijk 2 volle dagen laswerk kwijt om hem alleen maar door de apk te krijgen. (moet 2/3 nog overdoen zodat het echt netjes is, had toen wel deadline )

sevenum ga ik met beide auto's niet redden vrees ik. mijn calibra heeft een onverklaarbaar trillingsprobleem waardoor ik de snelweg zoveel mogelijk vermijd. en om daar nou aan te komen met de fiat 500 van mn vriendin is ook zo wat :-P.

maar ik ga me best doen om calli te repareren voor die tijd ;)

mooie kadett.

is van een vriend van mij geweest.

ik zeker een goede basis om op te knappen.

is niet helemaal verrot inderdaad.

succes ermee.

greetz Bart

mooie kadett.

is van een vriend van mij geweest.

ik zeker een goede basis om op te knappen.

is niet helemaal verrot inderdaad.

succes ermee.

greetz Bart

Terug
Naar boven