• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe airco pomp of eerst nog bijvullen?

Beste Opel rijders,

Ik heb een geluidsbestand bijgevoegd. Ik heb twee verschillende "Geluidjes" die verdwijnen als je de airco uitzet.

Het eerst geluidje is een soort ratel die op de snelheid van de motor sneller word en als de motor langzamer gaat dan gaat de ratel ook langzamer (niet harder of zachter). Het tweede geluid is een schrapend geluid dat er alleen is als je bepaalde snelheden rijd. dit is pas begonnen, ook hier stopt het als de airco uitgaat.

Ik heb regelmatig gehoord dat je airco lawaai kan maken als deze niet goed gevuld is, te weinig vloeistof heeft. Is dat met dit geluid nog te proberen of is de pomp overleden?

Klik hier voor opname:

http://www.filedropper.com/nieuweopname MP3

http://www.filedropper.com/nieuweopnamewav Wav

Terug
Naar boven