• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe Astra rijder met paar vraagjes

Pike

Lid
Vandaag redelijk onverwacht een Opel Astra Station H 1.6 uit 2005 gekocht ter vervanging van een Focus Wagon met ruim 3 ton op de teller. Was uiteraard wel op zoek naar een auto, maar niet specifiek een Opel. Wegens een verhuizing en verbouwing zit een nieuwer model er niet in. Bedoeling is om met deze auto een paar jaar te overbruggen. De Ford was technisch en optisch echt op. De Astra heeft een mooi interieur, exterieur, weinig kilometers en distributie onlangs vervangen. Tijdens de proefrit beviel de auto prima.

De verkoper noemt het een "sport" uitvoering. Daar kon ik tijdens de proefrit weinig van merken ;-) Waar komt dat vandaan? Ben overigens niet op zoek naar een sportieve auto. Het moet een degelijke gezinsauto zijn met ruimte voor onze kids, labrador en golden retriever.

Op de deuren zitten geen sierlijsten. Was dit een extra optie of heeft een vorige eigenaar die eraf gehaald? Net overigens als het Opel embleem op de achterklep, want die ontbreekt ook :unsure: Ik vind met sierlijsten mooier, denk ik. Misschien zijn ze nog verkrijgbaar?

Kan iemand mij meer over dit model vertellen? Ik heb wat reviews over dit model gelezen en de meningen waren verdeeld.
sgg5vykg2b9pj60pfio3plc9cg4hjkv1.jpg
sm80vimmze92v8c58kthp970xa42qa68.jpg
i3sjjw1cuj35as6g4zbox9gxckcptjs1.jpg

Terug
Naar boven