• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe auto gekocht Astra G 1.6 16v

dennisnmgn88

Post weinig
Goedemiddag u allen!

Eindelijk afgelopen maandag een knoop doorgehakt en een nieuwe (voor mij nieuw dan;)) auto gekocht.

Het is een Astra 1.6 16v uit 2003 geworden met een nette 139.000 op de klok.

Betere foto's volgen maar i.v.m. werk lastig om in de middag foto's te maken en gezien het alweer zo heerlijk vroeg donker is, word het even afwachten tot het weekend. Tot die tijd moeten jullie het even doen met een foto van de achterkant ;) (voorkant origineel dus daar valt nog weinig verrandering/verbetering te zien ;))

Foto650-LE6OPMY6.jpg

Gelukkig in de afgelopen dagen nog geen kwaaltjes/gebreken ondervonden en ook roest ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen. Auto is in het verleden altijd netjes bij Opel in onderhoudt geweest, en ook de boekjes zijn netjes ingevuld. Laatste grote beurt heeft die 8.000 kilometer geleden gehad, dus daar gelukkig komende tijd ook geen omkijken naar.

Verder zijn er natuurlijk nog wel wat plannen, maar deze zullen vrij beperkt blijven aangezien ik de auto zo origineel mogelijk wil houden.

Plannen tot nu toe:

- Xenon projector koplampen

- Nieuwe (luxe) kentekenplaten

- Sport Edition II velgen

- Sport Edition II interieur (?) (gehoord dat de standaard NJoy de stoelen nog wel eens hard aanvoelen na een lange rit, maar dit zelf nog niet echt ervaart)

- Lelijke Peugeot trekhaak dop vervangen voor natuurlijk een Opel of gewoon helemaal zwart

- Mistlampen voor monteren

- Achterkant logo en sticker vrij maken (behalve Opel logo)

Voor het oog zal verlagen (bijna) een must zijn, enkel gaat dit niet gebeuren aangezien ik graag wat comfort overhoudt gezien het feit dat de auto alleen maar snelweg gaat rijden.

Buiten dat zijn er natuurlijk altijd wel puntjes te vinden op een auto van dat bouwjaar die niet helemaal goed zijn. Gelukkig valt het allemaal mee, maar zo blijft de asbak open staan (vermoed een missend/gebroken veertje ergens) en de standaard NJoy koplampen beginnen langzaam te vervagen (gele uitslag) bovenop.

Nu ga ik van de week even kijken hoe ik de asbak netjes uit en vervolgens weer in elkaar krijg en wat er mist. Iemand misschien bekend met dit probleem?

Ik heb nog geen idee wanneer de Xenon projectors er in komen dus tot die tijd wil ik mijn huidige koplampen een beetje oplappen. Nu weet ik dat Meguiars zo'n setje heeft alleen is deze hier in de buurt niet op voorraad. De planning was om dit vanavond al te gaan doen, maar ben bang dat me dat niet meer gaat lukken haha.

Ik weet dat er meerdere merken zijn die dit soort setjes aanbieden, maar ze hebben allemaal hun + en - punten. Iemand misschien goede ervaringen met een bepaalde set/merk?

Verder ben ik van plan om dit weekend de auto grondig te reinigen en ook kleien staat daarbij op het programma.

Daarna zal ik wat betere foto's schieten en deze even posten. Tevens is de bedoeling dat ik dit topic bij hou op het moment dat er een wijziging/aanpassing heeft plaats gevonden:D

Terug
Naar boven