• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe autoradio maakt kortsluiting

Beste forumleden,

Sinds een aantal dagen heb ik in mijn Corsa C mijn VDO2005 vervangen voor een Eonon Milion g2217e.

Na het aansluiten werkte alles prima, echter werden de instellingen niet opgeslagen. De oplossing die ik van alle kanten hoor is het omwisselen van de 12V constant en schakeldraad.

Ik heb de twee draden bij de zekeringen tussen de ISO connector en de connector die in m'n radio gaat omgewisseld zoals de afbeelding hieronder. Ik draai m'n contactsleutel om en alles lijkt prima te werken. Instellingen blijven onthouden. Echter, toen ik mijn motor startte schoot één van de zekeringen eruit (de dunne die aan de rode draad vanaf de ISO zit, bovenste zekering op onderstaande foto's)

Vanuit mijn auto komen de volgende aansluitingen:

1.jpg

Op mijn nieuwe autoradio zát het oorspronkelijk als volgt:

2.jpg

Dit heb ik op de volgende manier omgewisseld:

3.jpg

De dikte van de draden verschillen wel, maar desondanks is het wel vreemd dat de zekering er pas uitklapt als ik de auto start. Hij zou er dan bij het maken van contact al uit moet klappen?

Ik heb eerder geprobeerd de twee draden om te draaien in de ISO connector van m'n auto. Ik kreeg met geen mogelijkheid de draden uit de connector, ook niet met een paperclip.

Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Zou ik de draden aan de andere kant van de zekeringen moeten omwisselen?

Bij voorbaat dank!

Terug
Naar boven