• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe banden.. beetje getril bij 125>.

Vectra-gts C

Post weleens wat
heb nieuwe voorbanden geplaatst engebalanceerd. bij 125 begint het trillen al een beetje...

bandenboer gebeld die ze had geplaatst en die zei dat het komt door de nieuwe banden. als het na 400km +- nog zo blijft even terug komen. maar kan het nou echt aan de nieuwe banden liggen of toch verkeerd gebalanceerd of zal ik nog moeten uitlijnen.

Onzin ! Ik heb het meestal dat de nieuwe banden ietsje trillen. In de garage van mijn maat zijn ze toch echt goed gebalanceerd. Volgens mij komt dat door dat je bijv. remt ( of flink optrekt ) in de eerst aantal kilometers , ze toch iets verspringen door nog aanwezig vet/glijmiddel.

Als ik er dan een weekje mee rond heb gereden en ik ze weer laat balanceren , dan blijkt dat er toch nog wat lood verplaatst/af/bij moet.

Daarna geen enkel probleem meer.

Ik heb dit nu al 3 x achter elkaar gehad met nieuwe banden ! ( overigens alleen de voorkant !)

Onzin ! Ik heb het meestal dat de nieuwe banden ietsje trillen. In de garage van mijn maat zijn ze toch echt goed gebalanceerd. Volgens mij komt dat door dat je bijv. remt ( of flink optrekt ) in de eerst aantal kilometers , ze toch iets verspringen door nog aanwezig vet/glijmiddel.

Als ik er dan een weekje mee rond heb gereden en ik ze weer laat balanceren , dan blijkt dat er toch nog wat lood verplaatst/af/bij moet.

Daarna geen enkel probleem meer.

Ik heb dit nu al 3 x achter elkaar gehad met nieuwe banden ! ( overigens alleen de voorkant !)

Bij 125 kmh trillen zijn 9 van de 10 keer je achter banden.

En idd Peter eerst een paar honderd kilometer rijden. Dan heeft het bandenvet de tijd om uit te drogen en de band te zetten.

Dus eerst een paar honderd kilometer rijden en dan alle 4 de banden balanceren.

En zorg er voor dat het raak vlak van de velgen schoon zijn en de naaf van de auto.

Had zelf ook een onbalans in mijn auto, bij het wisselen van de winter naar de zomer set geen tijd gehad om de boel schoon te maken.

Wordt gelijk gestraft daar door. :cry

IMAG0176.jpg

IMAG0177.jpg

IMAG0174.jpg

IMAG0178.jpg

Bij 125 kmh trillen zijn 9 van de 10 keer je achter banden.

En idd Peter eerst een paar honderd kilometer rijden. Dan heeft het bandenvet de tijd om uit te drogen en de band te zetten.

Dus eerst een paar honderd kilometer rijden en dan alle 4 de banden balanceren.

En zorg er voor dat het raak vlak van de velgen schoon zijn en de naaf van de auto.

Had zelf ook een onbalans in mijn auto, bij het wisselen van de winter naar de zomer set geen tijd gehad om de boel schoon te maken.

Wordt gelijk gestraft daar door. :cry

IMAG0176.jpg

IMAG0177.jpg

IMAG0174.jpg

IMAG0178.jpg

Terug
Naar boven