Koekenbakker
Lid
Hallo opel forum leden!
Even voorstellen: Ben sinds kort de trotse eigenaar van een Astra station uit 1997. Had een auto nodig maar klein budget. Na veel zoeken (naar corsa's, 106jes, e.d.) heeft toch de grote van de station (tegen het relatief lage gewicht) de doorslag gegeven. En natuurlijk is die motor lekker snel
type: astra f 1997 x1.8xe
Ik heb er nu 1000 km opzitten en zit met een paar vraagjes/problemen:
Er zitten een paar aparte dingen op de astra:
Zo is er een cruise-control ingebouwd. Doet wel iets maar wat is nog niet duidelijk, moet wat vaker op de snelweg rijden.
Irritant is de start onderbreker. Hoop gepiel..
Paar vragen:
-Ik kan geen knopje voor de achterruit verwarming vinden. Gaat automatisch?
-Het is niet mogelijk om met de sleutel de achterklep te open. Ik kan niet de sleutel niet draaien.
-Er zit geen slot op de benzine dop. Iedereen kan er zo bij?!
-De auto staat nogal hoog op zijn achter poten. Heb met de lucht bij de benzinepomp geprobeerd aan te passen. Maar met die digitale dingen werkt het niet. Ga nog opzoek naar een analoge
Het aflezen van het oliepeil is een beetje verwarrend. Moet er nu 1 liter olie bij of is dit een goed niveau?
Probleem:
Afslaan van motor als ik de koppeling intrap.
Als de motor koud is, geen problemen. Maar nadat ie warm is (+- 10 minuten) kan hij afslaan. De motor wordt nooit echt heet. Temp blijft net onder de 90 graden hangen.
Echter als ik de motor start (nadat ie een tijdje heeft stilgestaan) als niet nog warm is wil die niet stationair lopen. Slaat steeds af als ik de koppeling intrap na paar minuten is het probleem weg.
Ik heb al een aantal forums doorgespit en het probleem moet de stappenmotor zijn. Schoonmaken is dus het plan.
[gevonden op ander forum]:
Rubberen slang loshalen van je gasklephuis.
Stekker van LFR en potentiometer eraf.
Gaskabel eraf wippen,
Huis losschroeven van de spruitstuk.
Gasklephuis in bakje leggen en flink met de carb.reinger eroverrheen, erin en erdor.
Gasklep even openduwen, ook even goed schoonspuiten en met doekie erover.
Als ie weer bling bling is in omgekeerde volgorde monteren.
Accu er 10 min. af ofzo.
Accu derop
auto op contact zetten en minuutje op contact laten staan
starten en rijden maar!
Vraagje:
Ik hoef dus niet de accu te ontkoppelen voordat ik de boel ga demonteren?
Kan ik de stappenmotor aan de gasklep laten zitten tijdens de schoonmaak?
Heb gelezen dat het mogelijk is om de pakking te hergebruiken als je voorzichtig bent. Ervaringen?
Dit is de stappenmotor met gasklep?
stappenmotor?
Ik ben geen auto technicus. Heb wel eens een dynamo vervangen of olie ververst. Ben van plan om het met mijn Pa te doen, hij is ook geen kenner maar heeft een hoop gereedschap. king:
Ik ga nu naar de auto groothandel om wat carb. reiniger te kopen en dan morgen hopelijk gaan sleutelen met jullie advies.
Woon nu in Heerhugowaard mocht er een opel-forum-er in de buurt wonen :wub
Alvast bedankt :wors
Even voorstellen: Ben sinds kort de trotse eigenaar van een Astra station uit 1997. Had een auto nodig maar klein budget. Na veel zoeken (naar corsa's, 106jes, e.d.) heeft toch de grote van de station (tegen het relatief lage gewicht) de doorslag gegeven. En natuurlijk is die motor lekker snel
type: astra f 1997 x1.8xe
Ik heb er nu 1000 km opzitten en zit met een paar vraagjes/problemen:
Er zitten een paar aparte dingen op de astra:
Zo is er een cruise-control ingebouwd. Doet wel iets maar wat is nog niet duidelijk, moet wat vaker op de snelweg rijden.
Irritant is de start onderbreker. Hoop gepiel..
Paar vragen:
-Ik kan geen knopje voor de achterruit verwarming vinden. Gaat automatisch?
-Het is niet mogelijk om met de sleutel de achterklep te open. Ik kan niet de sleutel niet draaien.
-Er zit geen slot op de benzine dop. Iedereen kan er zo bij?!
-De auto staat nogal hoog op zijn achter poten. Heb met de lucht bij de benzinepomp geprobeerd aan te passen. Maar met die digitale dingen werkt het niet. Ga nog opzoek naar een analoge
Het aflezen van het oliepeil is een beetje verwarrend. Moet er nu 1 liter olie bij of is dit een goed niveau?
Probleem:
Afslaan van motor als ik de koppeling intrap.
Als de motor koud is, geen problemen. Maar nadat ie warm is (+- 10 minuten) kan hij afslaan. De motor wordt nooit echt heet. Temp blijft net onder de 90 graden hangen.
Echter als ik de motor start (nadat ie een tijdje heeft stilgestaan) als niet nog warm is wil die niet stationair lopen. Slaat steeds af als ik de koppeling intrap na paar minuten is het probleem weg.
Ik heb al een aantal forums doorgespit en het probleem moet de stappenmotor zijn. Schoonmaken is dus het plan.
[gevonden op ander forum]:
Rubberen slang loshalen van je gasklephuis.
Stekker van LFR en potentiometer eraf.
Gaskabel eraf wippen,
Huis losschroeven van de spruitstuk.
Gasklephuis in bakje leggen en flink met de carb.reinger eroverrheen, erin en erdor.
Gasklep even openduwen, ook even goed schoonspuiten en met doekie erover.
Als ie weer bling bling is in omgekeerde volgorde monteren.
Accu er 10 min. af ofzo.
Accu derop
auto op contact zetten en minuutje op contact laten staan
starten en rijden maar!
Vraagje:
Ik hoef dus niet de accu te ontkoppelen voordat ik de boel ga demonteren?
Kan ik de stappenmotor aan de gasklep laten zitten tijdens de schoonmaak?
Heb gelezen dat het mogelijk is om de pakking te hergebruiken als je voorzichtig bent. Ervaringen?
Dit is de stappenmotor met gasklep?
stappenmotor?
Ik ben geen auto technicus. Heb wel eens een dynamo vervangen of olie ververst. Ben van plan om het met mijn Pa te doen, hij is ook geen kenner maar heeft een hoop gereedschap. king:
Ik ga nu naar de auto groothandel om wat carb. reiniger te kopen en dan morgen hopelijk gaan sleutelen met jullie advies.
Woon nu in Heerhugowaard mocht er een opel-forum-er in de buurt wonen :wub
Alvast bedankt :wors