• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe geluid van de motor

Kay..

Post weinig
Ik heb pas geleden wat rond gezocht op de sloperij enzo. Hier zag ik dat er bij veel corsa's was geknoeid met de luchtfilter die rechts voor van de motor zit ( als jet het bekijkt vanuit de bestuurder ).

Nu heb ik grotendeels van die hele toet er ook uit gehaald en klinkt de motor wel stukke vetter!!

Maar nu is mijn vraag is dit wel goed voor de motor? Het is een goedkope oplossing want voor een leuker geluidje.

Want een uitlaat is redelijk duur te vervangen denk ik.

Ehm, je weet zeker dat dat geen luchtfilters waren waar e.e.a. al uitgehaald was??

Plaats eens een foto :P M'n gevoel zegt dat er hier iets niet klopt

Ehm, je weet zeker dat dat geen luchtfilters waren waar e.e.a. al uitgehaald was??

Plaats eens een foto :P M'n gevoel zegt dat er hier iets niet klopt

powerfilter helpt wel, of ander inlegfilter.

Er MOET een filter gebruikt worden, dus geen "lege" buis of bak gebruiken! Hiermee help je je hele motor om zeep ;)

Ziet het eruit als een paddestoel? of is het gewoon een bak met filter?

powerfilter helpt wel, of ander inlegfilter.

Er MOET een filter gebruikt worden, dus geen "lege" buis of bak gebruiken! Hiermee help je je hele motor om zeep ;)

Ziet het eruit als een paddestoel? of is het gewoon een bak met filter?

Het is idd de luchtfilter en het is gewoon een bak. Alleen die toet die ik eruit heb gehaald lijkt eerder een demper ofzo. Nu krijgt de luchtfilter meer lucht meer niet dat ik weet. In de winter zal het wel beter zijn ofzo maar het warme weer waarschijnlijk niet of wel?

Foto's komen later ben momenteel op het werk :angel

Het is idd de luchtfilter en het is gewoon een bak. Alleen die toet die ik eruit heb gehaald lijkt eerder een demper ofzo. Nu krijgt de luchtfilter meer lucht meer niet dat ik weet. In de winter zal het wel beter zijn ofzo maar het warme weer waarschijnlijk niet of wel?

Foto's komen later ben momenteel op het werk :angel

De buis tussen de bak en de voorkant van de auto? Dat is een buis die de lucht van buiten de auto haalt, in de zomer beter weer monteren ja!

De buis tussen de bak en de voorkant van de auto? Dat is een buis die de lucht van buiten de auto haalt, in de zomer beter weer monteren ja!

Volgensmij bedoelt hij de buis in het filterhuis. in plaats van die van buiten naar binnen loopt. Of heb ik het mis?

Volgensmij bedoelt hij de buis in het filterhuis. in plaats van die van buiten naar binnen loopt. Of heb ik het mis?

ik zou het filter erin laten zitten zoals die was gewoon een k&n filter matje kopen geen open lucht filter.

want ik zou je tigra de frisse lucht niet ontnemen ze worden al zo snel warm

ik zou het filter erin laten zitten zoals die was gewoon een k&n filter matje kopen geen open lucht filter.

want ik zou je tigra de frisse lucht niet ontnemen ze worden al zo snel warm

Terug
Naar boven