• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe lagerschalen bij krukas en drijfstangen

rinus747

Post vaak
Hoe moet ik bepalen of ik aan nieuwe lagerschalen toe ben?

- Elke XXX km de oude er uit halen en inspecteren?..

- Niet nadenken, maar gewoon doen by YYY km?

- Als de herrie te groot wordt, op basis van het geoefend gehoor van een ervaren monteur.

Ik ben bang dat als ik wacht tot er herrie is, de schade aan de krukas al te groot geworden kan zijn. Wat raden jullie me aan / Hoe doen jullie dit.

Volgens mij is het een kleine klus, en ook nog eens niet duur. Klopt dat?

Groeten Rinus

Lagerschalen???

die gaan een autoleven mee, tenminste als je de olie op tijd ververst en de boel goed op peil houd, normaal hoeft een motor niet uit elkaar in zijn leven...

Ik weet wel smallblock 16kleppers die dik 350.000km op de klok hebben, en nog nooit uit elkaar geweest zijn.

Willem

Lagerschalen???

die gaan een autoleven mee, tenminste als je de olie op tijd ververst en de boel goed op peil houd, normaal hoeft een motor niet uit elkaar in zijn leven...

Ik weet wel smallblock 16kleppers die dik 350.000km op de klok hebben, en nog nooit uit elkaar geweest zijn.

Willem

Terug
Naar boven