• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Nieuwe layout mooi, maar ... scrol scrol scrol

robert1701

Post weinig
De nieuwe layout is mooi, in de Opel kleuren enzo , ... maar ik heb nog nooit zoveel aan mijn scrol wieltje gedraaid.

Het was vroeger VEEL overzichtelijker. Misschien proberen om het verticaal een beetje te comprimeren om zo meer tegelijkertijd in beeld te krijgen.
Als ik naar de "index" pagina ga, moet ik 10 maal aan mijn scrol wieltje draaien eer is beneden ben.
Bij de "index" staat er bij "recent" hoelang het geleden is dat iemand iets schreef, maar daaronder ook door wie. Daardoor is er telkens een extra regel nodig en wordt de indexlijst ongeveer tweemaal langer. Is het noodzakelijk dat men kan lezen wie er als laatste iets geschreven heeft? Ik denk van niet.
Ik heb het in Firefox het beeld al verkleint naar 80% om toch wat meer op het beeldscherm te krijgen.
Vroeger scrolde je in de index één of een paar keer naar beneden en kreeg ja al een heel overzicht, nu lig je te scrollen en te scrollen door iets wat een hele waslijst lijkt.

Als ik op "modellen" klik en het menu verschijnt en ik moet iets hebben dat onderaan buiten het veld valt (want er is ook een redelijke opening tussen de regels) en ik scrol naar beneden, moet ik oppassen dat ik niet te ver scrol, want als de cursor onderaan buiten het menu valt, verdwijnt het van het scherm en kan ik terug naar boven scrollen om het terug te openen.

Ik vrees dat ik met al dat gescrol wreed problemen ga krijgen als ik met mijn laptop ga werken in de garage. Daar hangt niet eens een muis aan en dus geen scrol wieltje. Er is enkel het muispad op de laptop zelf. ???

Terug
Naar boven