• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe schijven, blokken en remklauwen voelt anders ?

Beste mensen,

Ik had last van een remklauw (linksachter) die bleef hangen dus heb de koe bij de horens gevat en tegelijkertijd alles wat met de achter remmen te maken heeft maar meteen vervangen ( dat wil zeggen schijven, blokken en remklauwen ).

De blokken en schijven van Bosch de remklauwen van het merk NTY (voor mij een onbekend merk ), geen remklauw meer die blijft hangen maar wel het gevoel dat ik mijn rempedaal dieper moet intrappen.

vrijdag linksachter vervangen en links achter ontlucht, vandaag rechtsachter vervangen en rechtsachter ontlucht.

Klopt het dat door vervanging van het hele spul het zo kan zijn dat je je rempedaal verder moet intrappen of heb ik een fout gemaakt en heb ik de boel niet goed ontlucht. ( voor mijn gevoel lijkt de auto minder snel te remmen, hij remt wel).

Had ik de voorremmen ook moeten ontluchten ?? :scratch:

ik hoor graag jullie meningen.

Tevens ben ik nieuwsgierig wat een beetje knap merk band is, je heb tegenwoordig zoveel merken.

En wat is een normale prijs voor een zomerband 215/55/r16, kan je voor 50 euro een knappe band hebben ? :dank-u:

Met vriendelijke groet Sonny

Terug
Naar boven