• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nieuwe start

vlas

Lid
hee

3 weken geleden met ombouw 1.2 > 2.0 8v

na 2 dagen motor omgelegd

maar zit al bijna 3 weken te kl*te met de electronica

morgen ga ik de bekabeling van de motor er helemaal

afhalen kabelboom ecu dynamo startmoter alles

en alles opnieuw aansluiten

kan iemand aub zeggen hoe ik het aan moet sluiten

met de uitleg van corsanovatuning kom ik er niet uit

dan heb ik nog een vraag

de zwarte geschakelde + draad van mijn bobine van de 1.2

die geeft zonder contact massa en op het contact geschakelde +

dan heb ik een groene draad van de ecu van de 2.0

en de toerenteller groene draad dat moet massa zijn toch

nou er komt geen massa op

de draad is tot aan de ecu gewoon goed geen kabelbreuk

kan iemand mij hier mee helpen

en er lopen bij mij 3 kabels naar de krukassensor

waarvan een soort omhulsel kabel

die zit voor gewoon los bij de sensor

hoort dit of is deze dan defect

hopelijk kan heeft er iemand tijd en kan die mij goeie uitleg geven wandt ik wil graag dat het goed komt

alvast bedankt

Is die 1.2 met carburateur of is het er al een met injectie? En welke kabels heb jij onder de motorkap vanuit de auto zeg maar?

Misschien een foto maken van de kabelboom die origineel in jou auto ligt.

En dan even welke kabels er allemaal aan de stekker van de C20NE zitten. Hier kunnen namelijk extra kabels inzitten, bijv. voor een LCD dashbord (sensor ipv km teller kabel, een oliedrukmeter en een oliepeilsensor) deze kun je dalijk allemaal laten vervallen.

Jeroen

de groene draad is de puls draad voor je toeren teller.... daar komt een + puls over......

de zwarte geschakelde + (afkomstig vanaf je contact/zekeringkast) komt op de + aansluiting van je 2.0 bobine, maakt niet uit of het een carb of injectie was.

De aansluiting bij de BDP/krukas sensor moet gewoon goed in orde zijn, zou in geval van twijfel gewoon een nieuwe halen!

Suc6!!

bij die krukas sensor zit een soort draad wat lijk op een antenne kabel . zo maar effe gezegt maar lijkt op de sensor zelf nergents heen te lopen..

origineel gepost door sinister

de groene draad is de puls draad voor je toeren teller.... daar komt een + puls over......

de zwarte geschakelde + (afkomstig vanaf je contact/zekeringkast) komt op de + aansluiting van je 2.0 bobine, maakt niet uit of het een carb of injectie was.

De aansluiting bij de BDP/krukas sensor moet gewoon goed in orde zijn, zou in geval van twijfel gewoon een nieuwe halen!

Suc6!!

mee eens.

Terug
Naar boven