@wim-v6 wrote:@wim-v6 wrote:@marijnl1988 wrote:@akonings wrote:De gast bij mijn garage zegt dat de zuigerveren van die blokjes weleens een beetje vastkoeken bij rustig gebruik.
Die stelde voor om een keer een motor cleaner in de olie te kletsen een korte periode voor een oliewissel. Dat zou volgens zijn ervaring weleens de nodige verbetering kunnen geven. Zou ook voor jou een optie zijn.
Verder is het wel aan te nemen dat de klepseals zijn vervangen bij het vervangen van de koppakking.
Verders is het bij die motoren van belang dat carterventilatie goed werkt.
Zoek hier op t forum maar eens op 'gasklepmodificatie' van WimV6 en haal er je voordeel uit.
En ja een beetje olieverbruik bij een auto die al wat ouder is, da's alleen maar schadelijk als je niet op tijd bijvult, ik zou er niet zo wakker van liggen. Op tijd bijvullen met goede synthetische olie, dan worden ze er oud mee.
'Mijn' x20xev is na het vervangen van de klepseals en het corrigeren van carterventilatie stukken minder olie gaan verbruiken.
Verder gewoon je auto fatsoenlijk en regelmatig gebruiken; naar een paar oliewissels wordt zowieso veel gereinigd van binnen.
grt
moet ik dan met de juiste temp beetje hoog in de toeren gaan zitten ???
ik meenden altijd rustig aan doen met je motorblok :hmmz
ik heb hem gisteren beetje hoog in de toeren getrapt ( warm natuurlijk)
inderdaad mijn garage zei ook dat ik een van die olie prut erin moest doen zou zo kunnen zijn dat mijn veren weer los komen loop van der tijd
ik zit niet te wachten op een kosten potje van 2000 alleen voor de zuiveren
mijn motorblok doet het niet altijd vanmorgen rook ik alleen even in het begin smerig luchtje ( spruitstuk is ook lek trouwens) kom spoedig rvs onder
maar vanmorgen kwam er geen blauwe rook uit helemaal niks :???:
dus soms doet mijn blok het wel en soms niet
mijn auto is me heilig vanwege speciale waarde die voor somige niet de reden is om hem te houden naar duren reparaties
mijn auto gaat niet weg zowiezo niet !
Ga eerst maar eens de gasklep modificatie welke hier omschreven is in het HOW-TO gedeelte van dit forum uitvoeren..
GROTE kans dat je geheel van je olieverbruik en olierook af ben.
Vervang als dat niet helpt het kleppendeksel voor een niet ernstig vervuilde variant.
Zorg dat je GEEN olieafscheider hebt op je dikke carterventilatiebuis van je onderblok naar kleppendeksel, die Vermoord je motor persoonlijk namelijk.
willem
wat houd precies dit ding in ??? die zit er bij mij dus niet op :hmmz