• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nog steeds startproblemen met g diesel

omdat mijn astra lastig starte heb ik alle 4 de gloeibougies vervangen. nu start hij wel beter maar nog niet zoals het hoort. eerst moet ik doorstarten en dan komt er een mooie rookwolk uit de uitlaat en kan ik gaan rijden. nu werd mij al verteld dat het dan waarschijnlijk de retourslangen waren. alleen werd mij niet verteld waar ik die kan vinden. wie kan mij daar mee helpen?

deze zitten aan de voorkant van het blok bij het inlaat spuitstuk.

het is wel een rot klus om ze te vervangen.

en neem orginele onderedelen, dat scheelt !

(slangen)

(t-stukjes)

succes

idd retourleidingen vervangen, zitten voor op het blok, als dat niet helpt dan zijn de verstuiver ringen lek,en daarvoor moet de nokkenas los

Als de verstuiverringen lek zijn is dit ook te herkennen aan een zwarte kleur van de diesel in de retourslangetjes en het brandstoffilter.

Ik heb hetzelfde gehad met een 2.0 DTI. De retourslangen worden poreus en er lekt lucht waardoor het diesel niveau terugloop. ik heb deze destijds zelf vervangen. klusje van niks.

Onder de plastic afdekkap aan de verstuivers zitten de retourslangen. Deze zitten met T stukjes aan elkaar. Deze zijn waarschijnlijk er bros. Vervangen kosten circa 20 euro materiaal.

Gr. joris

Terug
Naar boven