• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nokkenas vast opel calibra v6

na een redelijk grondige reparatie aan mijn calibra te hebben uitgevoerd (oa cilinderkoppen zijn eraf geweest) ging ik gister om 1 uur 's nachts voor de eerste keer testrijden

hij liep gewoon supergoed en ik zet hem op een gegeven moment (na ca 5 minuutjes rijden) aan de kant om alle vloeistoffen nog even te controleren en om te kijken of alles goed ging

dus ik zet de motor af, controleer alles en wil hem daarna weer starten

dus ik draai de sleutel om, en ik hoor gelijk toen hij aansloeg een jankend / krijsend geluid vanuit de motorruimte komen. dus ik zet hem ook METEEN weer uit (hij heeft nog geen halve seconde gelopen)

na een tijdje nadenken wat het zou kunnen zijn en een paar keer *** roepen toch maar weer proberen te starten, maar de startmotor draaide niet meer rond

Eenmaal thuisgekomen het rechtervoorwiel eraf gerukt zodat ik aan de krukaspoulie kon proberen te draaien; geen beweging in te krijgen... snaar eraf gepakt (ik dacht: misschien zit de aircopomp / stuurbekrachtigingpomp vast) maar nog steeds geen beweging in de krukas

dus ik daarna de distributie eraf gehaald en toen kon ik de krukas wel draaien.

Toen heb ik aan de nokkenassen gevoeld, en die draaiden allemaal nog, BEHALVE DE VOORSTE

de voorste nokkenas zit dus muurvast!

ik heb de kleppendeksel er nog niet af gehaald omdat ik moet leren voor de proefwerkweek maar ik heb er vandaag nog wel de hele tijd over zitten denken...

wat zou dit nou kunnen zijn? ik heb bij het monteren montagevet gebruikt en de oliekanaaltjes "geprimed" met olie

de distributie stond overigens nog wel op tijd, hij is niet versprongen ofzo

iemand enig idee?

Terug
Naar boven