• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nokkenas

gvy

Post weinig
Hallo,

ik heb in m'n 2.2i een nokkenas van GM waarop staat R90 090 582.

Dit is volgens mij niet de originele.

De motor loopt hier goed op. Bij lage toeren iewat minder koppel.

vanaf 3000 a 3500 evenwel plots flink wat kracht en stoomt dan stevig door tot flink boven 6000 tr

Oja De klepveren bestaan uit een klassieke ronde spiraalveer maar binnenin zit nog eens een soort platte spiraal en verder zijn er om een of andere reden mechanische stoters gemonteerd ipv hydraulische.

WIE KAN ME INFO GEVEN OVER MIJN NOKKENAS.

Ik vind het niet terug op het web.

Geert

mm had er nog 1 los liggen die ik laatst uit een orgineel 2.2 blok heb getrokken.

Hier staan dezelfde nummers op dus denk toch dat hij orgineel is.

GM R90 090 582

Ik heb de nokkenas met dit nummer in mn 2.4 zitten, zijn dit dezelfde nokkenassen, of heb ik er eentje van een 2.2 inzitten?

Terug
Naar boven