Hallo,
Ik zit al een jaar met het volgende probleem:
Het motormanagement geeft een foute nokkenassensor weer.
Die is vorig jaar vervangen maar heeft niet geholpen.
Verder is nokkenaspositie, distributieriem, bekabeling enz gecontrolleerd.
Was de auto eerst nog uit de noodloop te halen door tijdens het tijden het contact uit en aan te doen, nu
is dat vrijwel niet meer mogelijk.
onlangs nog in de noodloop naar Frankrijk gereden met volle bepakking en dat ids geen lolletje.
Aangezien de ecu waarschijnlijk de boosdoener is en ik geen trek heb om die te vervangen ben ik zelf
oponderzoek uitgegaan.
Het volgende heb ik nu ontdekt:
Als ik de accupolen loshaal en op die manier de ecu reset blijft het lampje 5 tot 10 minuten uit en gaat ook niet
in de nood lopen wanneer hij aan gaat.
(dit laatste was trouwens altijd zo, als het lampje niet meteen aan gaat geen noodloop)
Kom ik tot de vraag:
Is het mogelijk om de ecu te voeden via het contact zodat hij altijd gerset is met starten?
Dat functies als dagteller, automatische deurvergrendeling e.d niet merr normaal functioneren zal me een zorrug zijn.
Als it mogeljk is dan kan ik mijn Astra G 2001 rustig naar zijn graf rijden.
Al vast bedankt.
Ik zit al een jaar met het volgende probleem:
Het motormanagement geeft een foute nokkenassensor weer.
Die is vorig jaar vervangen maar heeft niet geholpen.
Verder is nokkenaspositie, distributieriem, bekabeling enz gecontrolleerd.
Was de auto eerst nog uit de noodloop te halen door tijdens het tijden het contact uit en aan te doen, nu
is dat vrijwel niet meer mogelijk.
onlangs nog in de noodloop naar Frankrijk gereden met volle bepakking en dat ids geen lolletje.
Aangezien de ecu waarschijnlijk de boosdoener is en ik geen trek heb om die te vervangen ben ik zelf
oponderzoek uitgegaan.
Het volgende heb ik nu ontdekt:
Als ik de accupolen loshaal en op die manier de ecu reset blijft het lampje 5 tot 10 minuten uit en gaat ook niet
in de nood lopen wanneer hij aan gaat.
(dit laatste was trouwens altijd zo, als het lampje niet meteen aan gaat geen noodloop)
Kom ik tot de vraag:
Is het mogelijk om de ecu te voeden via het contact zodat hij altijd gerset is met starten?
Dat functies als dagteller, automatische deurvergrendeling e.d niet merr normaal functioneren zal me een zorrug zijn.
Als it mogeljk is dan kan ik mijn Astra G 2001 rustig naar zijn graf rijden.
Al vast bedankt.