• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

noodkreet van een pechvogel-update: end of story :-((

Dolmans

Post weleens wat
Hallo allemaal,

De laatste twee weken wordt ik met de Manta door pech achtervolgd :(

Ik heb inmiddels 4 keer de Wegenwacht moeten laten komen en heb de Manta een paar dagen bij de Opel garage gehad.

Probleem is als volgt: heb nu verschillende keren gehad dat de Manta begon te stoten en flink te roken uit de uitlaat, dat wordt dan erger en vervolgens slaat ie af. Dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Met starten lijkt het alsof ie net niet aanslaat.

Zoals gezegd heeft de Wegenwacht er al 4 keer naar gekeken en de Opel garage al 1 keer. In de laatste twee weken heeft ie tussendoor ook steeds weer een tijdje gelopen (soms een aantal dagen, soms maar een halve dag).

Het gaat om 2.0 GSI motor.

Inmiddels is vervangen:

signaalmodule, rotor, verdelerkap, bougiekabels (1 kabel was bij de verdelerkap kapot), bobinekabel, startmotor (had door de vele startpogingen ook de geest gegeven :( ).

Getest en goed bevonden:

accu, brandstofpomp, brandstofrelais, zekeringen, ecu.

Laatste idee van de Wegenwacht is dat het mogelijk de bobine is. De huidige is nog niet zo oud, maar ik ben nu een nieuwe aan het regelen.

Manta is gisteren door Wegenwacht naar de Opel garage gesleept en daar staat ie nu.

Ik wordt langzaam een beetje wanhopig en financieel wordt ik er ook niet beter van.

Iemand ideeën, tips? Hetzelfde al een keer meegemaakt en op kunnen lossen?

Alvast bedankt namens een verstokte Manta liefhebber die vreest voor zijn hobby...

Update: bobine vervangen. Helpt helaas helemaal niks, start nog steeds niet. Staat nu bij de Opel garage. Ik zal maandag jullie tips aan ze doorgeven, hopelijk vinden ze het snel.

Alvast bedankt voor het meedenken!

Terug
Naar boven