• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

nooit meer een (opel) diesel, de oplossing

hennyw

Post weinig
vanaf vorig jaar is er gezeik met het motormanegment lampje, je weet wel die auto met de sleutel er in.

we hebben, voor we naar Frankrijk gingen, de auto een grote beurt laten geven.

eerst het dieselfilter niet goed of iets dergelijks, de gehele auto stonk naar diesel.

was gelijk na de buurt en nog niet onderweg naar Frankrijk.

terug en gerepareerd.

onderweg, na ongeveer 350km, ging het bewuste lampje aan.

op de plaats van bestemming aangekomen gezocht naar een opel dealer.

dit is niet te doen, maar op een gegeven moment ging het lampje weer uit en alles was als van te voren.

op de terugreis, weer na 350 km lampje aan, komen bij de afslag etten-leur, lampje uit.

naar de dealer gegaan, tja dat wordt zoeken.

roetfilter laten reinigen, helaas allemaal tijdelijke oplossing.

naar een andere opel dealer gegaan, bleek er 1 slangetje stuk, gere[pareerd en hierna 10.000 km probleem loos gereden, ook lange stukken van 800 km.

met moederdag richting scheveningen, lampje aan.

volgende dag naar de dealer, zal wel in de regeneratie onderbrokne zijn, met tech 2 gedaan en klaar.

dit jaar weer naar Frankrijk, heenreis niks aan de hand, vakantie niks aan de hand, terugreis na 30 km snelweg lampje aan.

dit voor ongeveer 20 km en hierna weer uit, na 30 km lampje aan nu ongeveer 80 km, hierna weer uit en voor de rest van de reis niet meer aan.

helaas weer moeten gaan werken en de tweedag werkdag lampje aan.

naar de dealer gegaan, 2 uur bezig geweest een druk sensor vervangen o.i.d rijdt daar weg, lampje aan.

wel was er gezegd dat ie waarschijnlijk op zou lichten i.v.m. regenereren.

dit was vorige week vrijdag en het *^%^% lampje brand nodg steeds, de auto loopt nu beroerder dan ooit vindt ik.

als ik het ooit uitkrijg gaat de zafira er gelijk uit en dan NOOIT geen diesel meer, of een zonder roetfilter.

nu heb ik net gelzen dat je de code kunt aflezen in het km display.

als ik dit doe geeft ie 023456 aan.

weet iemand hier meer dan de dealer?

ik vindt de zafira helemaal top, zeker de uitvoering die ik heb, maar ik wordt dood ziek van dit lampje en het vermogens verlies wat dit met zich mee brengt.

wie weet meer?????????????

b.v.d.

groetjes, Henny

Terug
Naar boven