• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olie bij stroomverdeler

Caravan-E

Post weinig
Hallo allemaal,

wat problemen met de c20ne. Hij liep alsmaar niet lekker, op 3 cilinders enz. Uiteindelijk achter gekomen dat er olie lekt bij de stroomverdeler, dus deze was helemaal vettig van binnen. Na schoonmaken loopt de motor weer goed. Ook onder de stroomverdeler zit een hele olievlek dus dom dat ik het niet eerder gezien heb.

Ik neem nu aan dat er een keerring ofzoiets achter de stroomverdeler zit, maar als ik de kap en rotor eraf schroef loop ik dood op een dichte ring die ik er niet direct af krijg.

In mijn boek of kluwer ath kan ik ook niets vinden, dus graag wat tips hoe dit in elkaar zit en wat ik moet doen.

bvd

Terug
Naar boven