• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olie filter vervangen

hoop dat ik het hier goed plaats aangezien ik nieuw ben in het forum wereldje :D

Ik wil mijn oliefilter vervangen van mijn Astra H. Als ik in Tis 2000 kijk dan zou ik de filter eruit moeten halen en er een bakje onder moeten zetten.

echter lijkt mij dan dat niet alle oude olie eruit loop aangezien deze filters nu bovenaan het blok zitten.

nu heb ik iets gelezen van over carterplug? Hoe ziet dit eruit en hoe en wat moet ik doen?

alvast bedankt :thumb

Je zat niet goed met je bericht, hetHow-To deel van ons forum is voor het plaatsen vaneen uitleg, niet voor het plaatsen van vragen.

Helaas gaat dit regelmatig fout, het Forumteam werkt aan een oplossing.

ben ook sowieso van plan om de olie te vervangen drm ook de vraag.

Kwam je makelijk bij de carterplug trouwens?

welke restricties in luchtfilter slopen? :P voordelen? heb die pas vervangen trouwens

thnx alvast

ik heb diesel dan moet ik eens gaan kijken zal er ook wel een afdekplaat zitten.

iemand tips hoe dit het beste kan? Heb namelijk geen put en moet dus opkrikken! veilig en handig?

Eerst oliefilter een beetje losdraaien dan olie eruit , plug er weerin met nieuwe ring.

Oliefilter eruit let op de rubberen ringen die je erbij krijgt

Als je niet weet wat een carterplug is, dan zou ik er persoonlijk lekker van afblijven of iemand laten meekijken die wat verstand heeft van auto's.

We hebben wel eens een klant gehad die zelf zijn olie wilde verversen en het resultaat was dat die z'n versnellingsbak had laten leeglopen en 3 liter olie teveel in z'n motor had zitten en daarmee naar de garage is gereden.

@pixels66 wrote:Zie hier de verschillen van de luchtfilter box met en zonder de restricties..
je8a2uqu.jpg

Verstuurd vanaf mijn Gameboy Color met Tapatalk

Net gedaan en moet zeggen dat ik wel wat merk.. thnx for the tip

Ik wil zelf ook die restrictie pijpen weg gaan halen en een sportinlegfilter aanschaffen.

zijn die buizen makkelijk te verwijderen of moet je snijden?

alvast bedankt :jerry

@TedMechanic wrote:Als je niet weet wat een carterplug is, dan zou ik er persoonlijk lekker van afblijven of iemand laten meekijken die wat verstand heeft van auto's.

We hebben wel eens een klant gehad die zelf zijn olie wilde verversen en het resultaat was dat die z'n versnellingsbak had laten leeglopen en 3 liter olie teveel in z'n motor had zitten en daarmee naar de garage is gereden.

:jerry :jerry :jerry

Zulke lui zijn geweldig :thumbup

----

Voor de thuisklussers....

Als je een auto hebt met een binnenfilter (oliefilter in een deksel oid)

Draai dan eerst die wat los, maar niet helemaal los nemen. anders ga je smeren.

Dan draai je de stop onder er uit, zo loopt alles leeg inclusief het filter.

Stop er weer in, en daarna het filter vervangen.

Dat scheelt een hoop gesmeer omdat de meeste olie via het carter weggelopen is.

Terug
Naar boven