• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

olie in oliefilter

hallo iedereen,

ben momenteel bezig met mijn onderhoudsbeurt, een grote. het is de eerste keer dat ik dit doe!

luchtfilter reeds vervangen, pollenfilter vervangen, olie afgelaten, ...

nu heb ik een klein vraagje voor mijn oliefilter:

moet die apart gevuld worden of wordt het automatisch gevuld bij het opgieten van de verse olie?

en hoe zit dat juist bij de brandstoffilter?

tnx MVG,

serge

Oliefilter vullen is niet noodzakelijk, wel aan te raden i.v.m. smering van je motorblok dat bij het niet-vullen wat langer duurt. Zelf vet ik altijd de rand van het filter even in met vaseline. Wordt je de volgende keer wat blijer van ;)

Brandstoffilter doe ik het niet... Volgensmij wordt die ook volgepomp zodra ik 'm op contact zet (doe ik altijd even een x-aantal seconden) en start daarna vrij vlug ;)

Ik zou je wel adviseren om even de druk van je brandstofleidingen te halen (of een smeerboel moet je niet uitmaken :P)

Oliefilter doen wij altijd even met motorolie langs het rubber zodat hij goed sealt. het brandstof filter vullen wij altijd even af voor het plaatsen ivm volpompen bij starten. Dan start je auto slecht en moet ie eerst brandstof pompen voor hij aan wil slaan (ik heb een diesel met een goed bereikbaar filter bovenin de motorruimte).

MAW: Oliefilter niet vullen, wel insmeren tbv seal, brandstoffilter wel vullen ivm slecht starten.

Oliefilter idd alleen een beetje insmeren met motorolie (je hebt net afgetapt dus olie genoeg ;) )

Brandstoffilter hoeft bij een benzine auto niet gevuld te worden, wordt vanzelf gedaan.

Een 2.0 Diesel motor heeft geen opvoerpomp in de tank waardoor deze wel gevuld moet worden, meld het maar ff ander raakt de TS straks nog in de war :jerry

inderdaad wel belangrijk welke motor.

bij een benzine hoef je het benzine filter niet te vullen, bij de diesel is vullen wel beter, zowel voor de pomp als voor de startmotor..

willem

klopt

Wel stevig handvast, geen gereedschp bij ge gebruiken, wel zorgen dat ie niet vet is van buiten.

willem

Terug
Naar boven